آلودگی هوا در شهرهای عظیم تا 3 روز آینده ، ورود سامانه بارشی تازه از چهارشنبه

به گزارش شهر وبلاگ، معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در 3 روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده ها و غبار محلی پیش بینی می گردد.

آلودگی هوا در شهرهای عظیم تا 3 روز آینده ، ورود سامانه بارشی تازه از چهارشنبه

به گزارش خبرنگاران، محمد اصغری در مصاحبه با فارس در تشریح آخرین شرایط جوی کشور اعلام کرد: امروز و فردا در اغلب مناطق کشور جوی آرام داریم.

وی ادامه داد: در 3 روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده ها و غبار محلی پیش بینی می گردد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه نمود: روز چهارشنبه سوم دی ماه سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور می گردد و در شمال غرب و جنوب غرب کشور و به تدریج دامنه های جنوبی البرز مرکزی، سبب بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر سبب بارش برف خواهد شد.

وی اضافه نمود: روز پنجشنبه چهارم دی ماه دامنه فعالیت این سامانه گسترده تر شده و کل نیمه غربی کشور و بخش هایی از شمال شرق و مرکز کشور را نیز در بر خواهد گرفت که بارش در مناطق جنوبی به ویژه استان های خوزستان و شمال خلیج فارس با رعد و برق همراه است.

اصغری اضافه نمود: روز پنجشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل خزر بارش در استان های ساحلی نیز شروع می گردد، روز پنجشنبه شدت بارش ها در استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، غرب اصفهان، گیلان، غرب مازندران، اردبیل شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز در استان های قزوین، زنجان، البرز و تهران خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آدینه با حرکت این سامانه به سوی شرق به تدریج بارش در نوار غربی کشور کاهش می یابد و تمرکز بارش ها در استان های ساحلی خزر، شمال شرق و شرق کشور خواهد بود که در استان های مازندران، گلستان و گیلان، مناطقی از خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش ها شدت بیشتری دارد.

وی گفت روز شنبه ششم دی ماه در بعضی مناطق شرق و شمال شرق بارش پراکنده خواهیم داشت و این سامانه به تدریج از کشور خارج می گردد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از آدینه تا یکشنبه هفته آینده کاهش محسوس دما در نیمه شمالی و غربی کشور و روز یکشنبه در نیمه شرقی کشور پیش بینی می گردد.

وی اعلام کرد روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری خلیج فارس و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

اصغری در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری همراه با غبار محلی پیش بینی می گردد، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 9 و 2 درجه خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه نمود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای هشت درجه زیر صفر و اردبیل با کمینه دمای هفت درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 968

به "آلودگی هوا در شهرهای عظیم تا 3 روز آینده ، ورود سامانه بارشی تازه از چهارشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوا در شهرهای عظیم تا 3 روز آینده ، ورود سامانه بارشی تازه از چهارشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید