آمریکا شرکت آمازون را به نقض تحریم ها علیه ایران و سوریه متهم کرد

به گزارش شهر وبلاگ، وزارت خزانه داری آمریکا شرکت تجارت الکترونیک آمازون را به نقض تحریم های دولت آمریکا علیه ایران و سوریه متهم کرد.

آمریکا شرکت آمازون را به نقض تحریم ها علیه ایران و سوریه متهم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه طی بیانیه ای گفت که شرکت تجارت الکترونیک آمازون در موارد متعدد تحریم های دفتر کنترل دارایی های خارجی (اوفک) علیه ایران و سوریه و همچنین تحریم های مرتبط با شبه جزیره کریمه را نقض نموده و به همین دلیل پذیرفته است که حدود 135 هزار دلار (دقیقاً 134523 هزار دلار) به وزارت خزانه داری آمریکا جریمه بپردازد.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود ادعا نموده است که شرکت آمازون به دلیل نواقص مرتبط با فرآیندهای غربالگری و شناسایی اشخاص تحت تحریم، در موارد متعددی اقدام به ارائه کالا و خدمات به اشخاص تحت تحریم اوفک در ایران، سوریه و شبه جزیره کریمه یا اشخاص تحت استخدام آنها در کشورهای خارجی نموده است.

علاوه بر این، وزارت خزانه داری آمریکا شرکت آمازون را متهم نموده است که صدها مورد تراکنش مرتبط با اشخاص تحت تحریم اوفک را به وزارت خزانه داری آمریکا گزارش ننموده است.

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت ماه سال 97 تحریم های مختلفی را علیه ایران وضع نموده است تا به زعم خود ایران را پای میز مذاکره بیاورد.

اگرچه تحریم های آمریکا مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به وجود آورده است، اما بانک دنیای و صندوق بین المللی پول در گزارش های اخیر خود از تخلیه شدن اثر این تحریم ها سخن گفته اند.

صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود از چشم انداز اقتصاد دنیای، پیش بینی نموده است که ایران در امسال میلادی همانند اکثریت قریب به اتفاق کشورهای دنیا (اعم از درحال توسعه، نوظهور یا توسعه یافته) در امسال میلادی تحت تأثیر بحران دنیای کرونا رشد مالی منفی را تجربه خواهد نمود، اما نرخ رشد مالی ایران برای امسال میلادی 3.1 درصد پیش بینی شده است.

چندی پیش شبکه آمریکایی بلومبرگ نیز در گزارشی تأکید نموده بود که سیاست تحریم علیه ایران به آخر خط رسیده است و آمریکا گزینه های زیادی برای اعمال تحریم های بیشتر در اختیار ندارد.

.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 498

به "آمریکا شرکت آمازون را به نقض تحریم ها علیه ایران و سوریه متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا شرکت آمازون را به نقض تحریم ها علیه ایران و سوریه متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید