اسپرسو؛ دشمن پارکینسون و آلزایمر

به گزارش شهر وبلاگ، نتیجه یک تحقیق تازه نشان می دهد ترکیبات موجود در اسپرسو از جمله کافئین ، به پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر یاری می نمایند.اسپرسو از دانه های ریز آسیاب شده قهوه که تحت فشار با آب داغ دم می کشند، تهیه می گردد و ماده اصلی قهوه لاته و آمریکانو و بسیاری از نوشیدنی های داغ دیگر به شمار می رود.

اسپرسو؛ دشمن پارکینسون و آلزایمر

بنا به نوشته محققان این مقاله که در نیویورک پست منتشر شد، نوشیدن قهوه بر دو تا از شایع ترین بیماری های مخرب مغز و اعصاب، یعنی پارکینسون و آلزایمر اثر محافظتی دارد.

کارشناسان هنوز در جست وجوی عواملی اند که به آلزایمر می انجامد.بیشتر محققان به پروتئینی به نام تاو در مغز، اشاره می نمایند. پروتئین تاو در بیشتر افراد به تثبیت ساختارهای مغز یاری می نماید.

طبق گفته موسسه ملی پیری، پروتئین های تاو می توانند به رشته ها یا فیبریل هایی تبدیل شوند که در نواحی مغز مرتبط با حافظه جمع می شوند. وقتی این اتفاق می افتد، فیبریل ها ارتباط بین سلول های عصبی مغز را قطع می نمایند و باعث بروز علایم بیماری آلزایمر می شوند.

محققان برای این آزمایش ها، ترکیبات اسپرسو مانند کافئین تریگونلین، جنیستئین و تئوبرومین را جدا کردند. آزمایش ها نشان داد که با افزایش غلظت کافئین، جنیستئین یا عصاره کامل اسپرسو، فیبریل های پروتئین تاو کوتاه تر می شوند و ورقه های بزرگ تری تشکیل نمی دهند که احتمالا فرایند پیشرفت آلزایمر را کند یا متوقف خواهد نمود.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 مرداد 1402 بروزرسانی: 2 مرداد 1402 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 2143

به "اسپرسو؛ دشمن پارکینسون و آلزایمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپرسو؛ دشمن پارکینسون و آلزایمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید