اصرار ماکرون بر حضور عربستان در مذاکرات هسته ای ایران

به گزارش شهر وبلاگ، رئیس جمهور فرانسه در اقدامی سؤال برانگیز مصرانه خواهان وارد کردن عربستان سعودی به فرایند مذاکرات احتمالی با ایران پیرامون اعاده توافق هسته ای 2015 است.

اصرار ماکرون بر حضور عربستان در مذاکرات هسته ای ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، یک کانال خبری عربی روز جمعه گزارش داد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه می کوشد تا عربستان سعودی نیز در مصاحبه های احتمالی پیرامون اعاده توافق هسته ای ایران حضور یابد.

شبکه خبری العربیه به نقل از ماکرون نوشت: مصاحبه با ایران سخت خواهد بود، و آن ها نیاز خواهند داشت که متحدانمان در منطقه را [در مذاکره]برای یک توافق هسته ای وارد کنند و این شامل عربستان سعودی می شود.

طبق گزارش ها، ماکرون مدعی شد که اشتباه توافق 2015 در آن بود که قدرت های منطقه ای در پای میز مذاکره حضور نداشتند. وی همچنین در ادعایی بی اساس هشدار داد که زمان برای ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای رو به سرانجام است.

ادعا های ماکرون علیه ایران در حالی مطرح می شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی بار ها در گزارش های خود پایبندی کامل ایران به تعهداتش ذیل برجام را تأیید کرد. در مقابل، این آمریکا بود که با خروج یکجانبه از این توافق تاریخی و برقراری مجدد تحریم ها علیه تهران آشکارا برجام را نقض کرد و حتی سایر کشور های امضاکننده این توافق را به انجام اقدامی مشابه علیه ایران تشویق نمود. با این حال، ایران به صراحت اعلام کرده که در صورت بازگشت بی قید و شرط آمریکا به برجام، حاضر است بار دیگر به تعهدات خود ذیل برجام عمل نماید.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1120

به "اصرار ماکرون بر حضور عربستان در مذاکرات هسته ای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصرار ماکرون بر حضور عربستان در مذاکرات هسته ای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید