افتتاح پایگاه میراث فرهنگی محوطه باستانی هگمتانه در همدان

به گزارش شهر وبلاگ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، علی مالمیر روز دوشنبه 18 اسفندماه 99 با اعلام این خبر، گفت: پرونده منظر تاریخی هگمتانه تا همدان نخستین منظر شهری است که ثبت جهانی خواهد شد و خوشبختانه بخش زیادی از مدارک پرونده آماده شده و تهیه نقشه ها نیز به سرعت در حال انجام است.

افتتاح پایگاه میراث فرهنگی محوطه باستانی هگمتانه در همدان

او افزود: موانع کمی که مورد نظر یونسکو است در جلسه ای با حضور استاندار همدان رفع و پرونده پس از تکمیل به یونسکو ارسال می گردد.

محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور نیز در آیین افتتاح این پایگاه اظهار کرد: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است که قدمت سکونت در آن به دوران مس سنگی هزاره چهارم قبل از میلاد برمی گردد.

او ادامه داد: میزان اعتبار اختصاص یافته به این پایگاه ها در سال، با توجه به ارزش و وسعت مکان میراثی آن متغیر است که همدان در جذب اعتبارات برای پایگاه ها خوب عمل کرده است.

طالبیان با اشاره به این که سایت تاریخی هگمتانه مربوط به دوران مادها بوده و در شهرستان همدان قرار گرفته است، مطرح نمود: پایگاه میراث فرهنگی هگمتانه افتتاح شد و امیدواریم با برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلندمدت بتوانیم زیرساخت های گردشگری و حفاظتی بیشتری را برای آن فراهم کنیم.

او با بیان این که ثبت جهانی تپه هگمتانه در اولویت وزارتخانه قرار گرفته است، گفت: پرونده هایی که به یونسکو ارسال می شوند باید فرآیند دوساله ای را برای ثبت شدن طی کنند.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: گردشبان
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1173

به "افتتاح پایگاه میراث فرهنگی محوطه باستانی هگمتانه در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح پایگاه میراث فرهنگی محوطه باستانی هگمتانه در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید