بازدهی 290 درصدی بازار سهام از ابتدای سال؛ فرصت یا تهدید؟

به گزارش شهر وبلاگ، خبرنگاران: هرچند رکوردهای جدید شاخص بورس به نوبه خود مشکل ساز نخواهند بود، اما در صورت کاهش جذابیت بازار سهام به هر دلیلی، هجوم این حجم از نقدینگی به بازارهای موازی نظیر مسکن، ارز یا سکه می تواند نویددهنده تشدید تورم در سال های بعد باشد.

بازدهی 290 درصدی بازار سهام از ابتدای سال؛ فرصت یا تهدید؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از دنیای اقتصاد، بازده بازار سهام از ابتدای سال99 تا به امروز از 290 درصد فراتر رفته است و هر روز شاهد ثبت رکوردهای جدیدی در این بازار هستیم. از رقم شاخص کل گرفته تا ارزش دادوستدها و ورود پول حقیقی و البته صدور کدهای معاملاتی و آمار مشارکت کنندگان در رویدادهای عرضه اولیه. هرچند این رکوردها به نوبه خود مشکل ساز نخواهند بود، اما در صورت کاهش جذابیت بازار سهام به هر دلیلی، هجوم این حجم از نقدینگی به بازارهای موازی نظیر مسکن، ارز یا سکه می تواند نویددهنده تشدید تورم در سال های بعد باشد.

بنابراین در کنار توسعه عرضی بازار سهام با افزایش عرضه اولیه شرکت های عظیم، افزایش شناوری سهام و دوطرفه کردن بازار، توسعه بازار بدهی است که می تواند مانع از وقوع ابرتورم در اقتصاد ایران باشد. به عبارت دیگر این سیاست می تواند موجب افزایش جذابیت نرخ بهره بدون ریسک در بازار سهام و بنابراین کاهش رشد پول و افزایش شبه پول و در نتیجه جلوگیری از افزایش شدید تورم گردد تا علاوه بر حل تنگناهای اقتصادی به روش غیرتورمی، مانع از فرار سرمایه از بازار سهام گردد.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 573

به "بازدهی 290 درصدی بازار سهام از ابتدای سال؛ فرصت یا تهدید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدهی 290 درصدی بازار سهام از ابتدای سال؛ فرصت یا تهدید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید