بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی آذربایجان شرقی از کارگاه های صنایع دستی تبریز

به گزارش شهر وبلاگ، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان شرقی در روز جهانی صنایع دستی از کارگاه های فعال رشته های هنری و صنایعدستی تبریز بازدید کرد.

بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی آذربایجان شرقی از کارگاه های صنایع دستی تبریز

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده روز سه شنبه 20 خرداد ماه 99 در بازدید از کارگاه استاد قابچی پیشکسوت رشته سفالگری، ضمن تقدیر از زحمات ارزشمند این هنرمند، گفت: این کارگاه جزو شاخصه های هویت و تاریخ هنر و صنایعدستی در تبریز محسوب می شود که طی دو سال گذشته اقدامات ویژه ای در خصوص بازسازی کارگاه، ورودی و فضای بیرونی آن اجرا شده است. در سال جاری بازسازی بخش داخلی آن را به انتها خواهیم رساند.

او در بازدید از کارگاه حکاکی روی فلز بادارنگ نیز گفت: با توجه به آسیب های ناشی از شیوع بیماری کرونا و مصوبات ستاد مقابله با این بیماری، کارگاه های صنایع دستی که به صورت ثابت با هنرمندان بیمه شده در حال فعالیت هستند، می توانند با مراجعه و ثبت نام در سامانه کارا از تسهیلات حمایتی بهره مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در بازدید از کارگاه چاپ باتیک نوری زاده نیز با بیان اینکه تولید محتوای مجازی از تولیدات صنایعدستی و پخش گسترده آن در حوزه رسانه های ملی و مجازی بر رونق اقتصادی آن در دوران پساکرونا مؤثر خواهد بود، گفت: امکان بازدید مستقیم مردم از ورک شاپ های صنایع دستی نقش بسیار مؤثری در افزایش فروش صنایع دستی دارد، با توجه به شرایط کنونی و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تهیه ویدئوکلیپ هایی از مراحل تهیه محصولات صنایع دستی، توسط هنرمندان و استفاده از ظرفیت فضای مجازی راهگشاست.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: میراث آریا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 375

به "بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی آذربایجان شرقی از کارگاه های صنایع دستی تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی آذربایجان شرقی از کارگاه های صنایع دستی تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید