بازگشایی مرزهای کوزوو بدون اعمال محدودیت

به گزارش شهر وبلاگ، کشور کوزوو در شبه جزیره بالکان، مرزهای خود را بدون اعمال هیچگونه محدودیتی اعم از قرنطینه یا آزمایش PCR اجباری به روی گردشگران بین المللی باز کرد.

بازگشایی مرزهای کوزوو بدون اعمال محدودیت

جمهوری کوزوو در جنوب شرقی قاره اروپا، مرزهای خود را به روی گردشگران بین المللی باز نموده است. هم زمان با این اقدام، دولت این کشور تمام محدودیت های مربوط به بیماری کووید 19 را برای ورود گردشگران به کشور خود حذف نموده است.

دولت کشور کوزوو در تاریخ 28 ژوئن (8 تیر)، فرودگاه بین المللی پریشتینا (Pristina airport) در مرکز را برای ورود پروازهای خارجی باز کرد؛ اما این خبر به دلیل نبود اطلاعات رسمی تا به امروز گزارش نشد. در واقع کشور کوزوو برخلاف کشورهای همسایه اش در اطلاع رسانی شفاف در زمان شیوع بیماری کرونا، عملکرد مناسبی نداشته است؛ پس اگر قصد سفر به این کشور را دارید، حتما از قبل تحقیقات لازم را به عمل بیاورید.

کشور کوزوو در جنوب شرقی منطقه بالکان در اروپا قرار گرفته است و کشوری محصور در خشکی است که با صربستان، آلبانی، مونته نگرو و مقدونیه شمالی هم مرز است. کوزوو در سال 2008 از صربستان اعلام استقلال کرد؛ اما کشور صربستان این استقلال را به رسمیت نشناخت و آن را کماکان بخشی از خاک خود می داند.

قطعا این کشور جزو منطقه ها پرطرفدار گردشگری در جهان نیست؛ اما افراد بسیاری در ماه های اخیر و در زمان همه گیری بیماری کرونا، مشتاق سفر به کوزوو بوده اند؛ زیرا محدودیت های مربوط به سفر در این کشور، بسیار کمتر از بقیه منطقه ها جهان است. ضمناً، قوانین ورود به کشور صربستان و آلبانی در همسایگی کوزوو اصلا سختگیرانه نیست و همین موضوع باعث اشتیاق بیشتر مسافران برای بازدید از کوزوو شده است.

شهروندان کدام کشورها مجاز به بازدید از کوزوو هستند؟

کوزوو، هیچ محدودیتی مربوط به بیماری کووید 19 ندارد و بنابراین شهروندان تمام کشورها می توانند آزادانه به کوزوو سفر نمایند. آن ها مرزهای خود را به روی تمام کشورها باز نموده اند و ورود به این کشور مانند سابق، طبق قوانین مهاجرت و ویزا انجام می گردد.

شهروندان بسیاری از کشورها از جمله کانادا، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، استرالیا و تمام کشورهای اتحادیه اروپا می توانند بدون ویزا به کوزوو سفر نمایند.

ارائه تست PCR اجباری نیست و شما برای ورود به این کشور، نیازی به انجام این آزمایش ندارید. درباره شرایط قرنطینه در کوزوو نیز باید بدانید که هیچ شرایط قرنطینه اجباری برای گردشگران بین المللی در بدو ورود و در حین اقامت آن ها وجود ندارد.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1891

به "بازگشایی مرزهای کوزوو بدون اعمال محدودیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مرزهای کوزوو بدون اعمال محدودیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید