بایدن منافع سعودی ها را در نظر گرفته است ، یمن نیازی به واکسن های بریتانیایی و آمریکایی ندارند خبرنگاران

به گزارش شهر وبلاگ، مدیرکل حقوقی وزارت آموزش و پرورش یمن گفت: بایدن توقف حمایت نظامی از عربستان را منوط به توقف هرگونه عملیات علیه خاک این کشور نموده حتی در این اقدام خود، منافع سعودی ها را در نظر گرفته است.

بایدن منافع سعودی ها را در نظر گرفته است ، یمن نیازی به واکسن های بریتانیایی و آمریکایی ندارند خبرنگاران

عبدالوهاب الخیل، مدیرکل حقوقی وزارت آموزش و پرورش یمن در تبادل نظر با خبرنگاران درباره اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره سیاست خارجی این کشور درقبال یمن گفت: آنچه می توان از سخنرانی بایدن در وزارت امور خارجه آمریکا فهمید، این است که ایالات متحده مدعی شده میخواهد حمایت های خود را از عملیات نظامی در یمن متوقف کند، ولی معتقدیم این موضوع عملیاتی نخواهد شد؛ زیرا در ادامه سخنان خود تأکید کرد به حمایت از عربستان در دفاع از خاک خود ادامه می دهد.

وی افزود: درواقع بایدن توقف حمایت نظامی از عربستان را منوط به توقف هرگونه عملیات علیه خاک این کشور نموده حتی در این اقدام خود، منافع سعودی ها را در نظر گرفته است.

این وکیل برجسته یمنی بیان کرد: سیاست خارجی آمریکا همچون گذشته است و تغییری ننموده، درواقع اگر تجاوز ائتلاف سعودی به یمن متوقف گردد، امتیازی برای بایدن و آمریکایی ها نیست، زیرا آن ها خود جنگ یمن را شروع، رهبری کردند و حال قصد دارند با توجه به زیر فشار قرار دریافت سعودی ها، خاتمه دهند.

الخیل توضیح داد: رجحان برای ملت یمن است که بر خداوند متعال تکیه نموده اند، در راه وطن شهیدانی تقدیم کردند و خون شان ساری و جاری است. اگر نبود مجاهدت های مبارزان یمنی در قالب ارتش و کمیته های مردمی، شاید شاهد برهم خوردن میز مذاکره و برگشتن ورق تحولات منطقه به سود یمنی ها و محور مقاومت نبودیم. اینکه آمریکایی ها تصمیم می گیرند از سیاست گذشته خود بازگردند، نتیجه مستقیم ایستادگی و ثبات قدم آزادی خواستار وطن و مردم مبارز کشورمان است.

مدیرکل حقوقی وزارت آموزش و پرورش یمن در ادامه این تبادل نظر بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا خاتمه تجاوز به یمن را اعلام ننموده است؛ چیزی که او می خواهد، توقف حمایت از عملیات نظامی از طریق ائتلاف متجاوز سعودی است. طبعاً ساده انگاری است اگر فکر کنیم آمریکایی ها قصد دارند دست از سر مردم یمن بردارند و اگر هم نقشه ای می کشند برای خریدن وقت و انجام عملیات های گسترده در آینده است. اگر بایدن شجاعت داشت، به صراحت اعلام می کرد عربستان باید قطعاً و فوری به هرگونه عملیات نظامی در یمن خاتمه دهد و نیروهایش را از این کشور خارج کند؛ آیا چنین شجاعتی داشت؟

عبدالوهاب الخیل با بیان اینکه اظهارات رئیس جمهور آمریکا حرف هایی روی کاغذ است و با هدف پروپاگاندای رسانه ای انجام می گردد، گفت: آمریکا انواع حمایت های نظامی را در منطقه از عربستان و امارات در راستای جنگ یمن انجام داده است. آن ها برج های مراقبت جنگ ایجاد نموده اند که به سعودی ها در اعمال محاصره علیه ملت یمن یاری می نماید. آیا باز هم می گویید که آمریکا قصد خروج از یمن را دارد؟ چه کسی می تواند تضمین دهد که بایدن میخواهد حمایت های نظامی خود را از عربستان کاهش دهد یا دیگر از ائتلاف سعودی حمایت نکند؟

این حقوقدان برجسته یمنی گفت: تا به امروز در هیچ جای تاریخ ثبت ننموده اند نیرو های متجاوز و اشغالگر بدون مقاومت مردمی سرزمین های اشغالی را ترک نموده باشند. بر همین باور و اعتقاد هستیم که تنها با مقاومت و ایستادگی در برابر اشغالگران سعودی-آمریکایی است که می توانیم کشور خود را از یوغ محاصره نجات دهیم و آن ها را به عقب نشینی مجبور کنیم.

عبدالوهاب الخیل درباره اینکه یمنی ها قصد دارند واکسن کرونا را از کدام کشور دریافت نمایند و آیا پیشنهادی از سوی کشور های خارجی مطرح شده است، تأکید کرد: محاصره یمن باعث شده است که حتی یک عدد قرص به مردم مظلوم یمن نرسد و از یاری های سازمان ملل متحد نیز خبری نیست. باید بگویم مردم یمن هیچ نیازی به واکسن های بریتانیایی و آمریکایی ندارند.

وی افزود: ما با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامتی خود و خانواده هایمان می توانیم از بحرانی که به وجود آمده است، به سلامتی عبور کنیم، فقط از جهانیان می خواهیم به جای اینکه بخواهند به ما واکسن بدهند، فروش سلاح به عربستان را متوقف نمایند؛ سعودی ها با همین سلاح ها جوانان مظلوم یمن را می کشند.

الخیل درباره اقدام آمریکا در خروج نام انصارالله از فهرست موسوم به سازمان های تروریستی گفت: کنگره آمریکا اقدام خوبی انجام داده است، ولی این اقدام در ادامه مقاومت ملت یمن اجرا شده و گام مؤثری از سوی تیم بایدن است. ما این اقدام را برای ادامه رایزنی ها ناکافی می دانیم.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1164

به "بایدن منافع سعودی ها را در نظر گرفته است ، یمن نیازی به واکسن های بریتانیایی و آمریکایی ندارند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن منافع سعودی ها را در نظر گرفته است ، یمن نیازی به واکسن های بریتانیایی و آمریکایی ندارند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید