بُن بست در تشکیل کابینه لبنان، لزوم فعال سازی دولت پیشبرد امور

به گزارش شهر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران، روزنامه لبنانی البناء مطلبی را در مورد کوشش ها برای تشکیل کابینه جدید لبنان منتشر کرد. این روزنامه در مطلب خود آورده است: تمامی کوشش ها برای تشکیل دولت جدید لبنان با بُن بست روبرو شده است.

بُن بست در تشکیل کابینه لبنان، لزوم فعال سازی دولت پیشبرد امور

بر اساس این گزارش، در ادامه مطلب روزنامه مذکور آمده است: در حال حاضر، تمامی طرف ها در لبنان همچنان بر مواضع خود پافشاری می نمایند و حاضر نیستند در این مواضع تغییراتی بدهند. به همین دلیل کوشش ها برای تشکیل دولت جدید به بُن بست رسیده است.

روزنامه البناء همچنین در مطلب خود آورده است: از آنجایی که بعضی از رهگذر تشکیل دولت جدید لبنان به دنبال تحقق اهداف و اغراض سیاسی هستند، هیچ چشم انداز روشنی در جهت تشکیل دولت جدید به چشم نمی خورد.

روزنامه مذکور در ادامه نیز تأکید نموده است: واضح است که بعضی در جهت تشکیل کابینه جدید لبنان سنگ اندازی می نمایند. نگاهی هرچند گذرا به شرایط فعلی نشان می دهد هیچ برنامه سازمان یافته ای برای تشکیل دولت عملاً وجود ندارد.

روزنامه البناء همچنین یادآور شده است: در چنین شرایطی، لزوم فعال سازی دولت پیشبرد امور به ریاست حسان دیاب بیش از هر زمان دیگری احساس می گردد. اما بازهم به نظر می رسد که بعضی با فعال سازی دولت پیشبرد امور نیز موافق نیستند.

پیش از این، جریان آزاد ملی لبنان به ریاست جبران باسیل بیانیه ای را در مورد آخرین تحولات این کشور منتشر کرد. این جریان در بیانیه خود از اقدامات سعد الحریری نخست وزیر مکلف به شدت انتقاد کرد.

در بیانیه جریان آزاد ملی لبنان آمده است: آنچه که کاملاً واضح به نظر می رسد و جای هیچ شکی در آن وجود ندارد، این است که سعد الحریری عامل تأخیر در تشکیل دولت جدید لبنان است.

جریان آزاد ملی لبنان در ادامه بیانیه خود آورده است: آنچه که حسن نیت الحریری در زمینه تشکیل کابینه را نشان می دهد این است که هرچه سریع تر فهرستی از اعضای کابینه جدید را به رئیس جمهور میشل عون ارائه دهد.

این جریان همچنین عنوان نموده است: بدون شک تداوم جهت کنونی و عدم تشکیل دولت لبنان تبعات و پیامدهایی را به دنبال دارد. بنابراین، درحال حاضر لزوم تشکیل هرچه سریع تر دولت جدید بیش از هر زمان دیگری احساس می گردد.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1358

به "بُن بست در تشکیل کابینه لبنان، لزوم فعال سازی دولت پیشبرد امور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بُن بست در تشکیل کابینه لبنان، لزوم فعال سازی دولت پیشبرد امور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید