ثبت چهارمین هفته افزایشی قیمت نفت

به گزارش شهر وبلاگ، خبرنگاران : پیش بینی فراوری محدود نفت آمریکا، فرایند افزایشی قیمت نفت را ادامه داد بطوریکه چهارمین هفته افزایشی قیمت نفت ثبت و بازارهای جهانی با قیمت 73.51 دلار در هر بشکه بسته شد.

ثبت چهارمین هفته افزایشی قیمت نفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، پس از اینکه منابع اوپک از فراوری محدود نفت آمریکا در امسال علی رغم افزایش قیمت ها خبر دادند، قیمت نفت چهارمین هفته افزایشی را رقم زد.

منابع اوپکی اعلام نمودند، متخصصان صنعت نفت معتقدند که رشد فراوری نفت آمریکا علی رغم افزایش قیمت نفت در سال 2021 احتمالا محدود بماند و این امر به اوپک قدرت بیشتری برای مدیریت بازار در کوتاه مدت و پیش از افزایش قدرتمند فراوری نفت شیل در سال 2022 خواهد داد.

قیمت نفت در بازارهای جهانی با 43 سنت افزایش به 73.51 دلار رسید و نفت خام آمریکا هم با 60 سنت افزایش 71.64 دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی افزایش حدود 1.1 درصدی را طی هفته گذشته ثبت کردند.

فیل فلاین، تحلیلگر ارشد بازار نفت در شیکاگو گفت: افزایش قیمت نفت به این دلیل است که اوپک احتمال می دهد افزایش فراوری نفت آمریکا برای تغییر برنامه این سازمان در تقویت قیمت ها کافی نباشد.

در روز چهارشنبه، قیمت نفت به بالاترین رقم از آوریل 2019 رسید و بازار با بالاترین قیمت از اکتبر 2018 برای نفت خام آمریکا بسته شد. اما این افزایش ها به دلیل نگرانی ها در خصوص همه گیری و تقویت ارزش دلار محدود شد.

به گفته منابع اوپکی، مقامات هیئت کمیسیون مالی اوپک و مختصصانی خارج از این سازمان در نشستی با تمرکز بر فراوری نفت آمریکا حضور یافتند.

درحالی که توافق کلی در خصوص رشد عرضه محدود نفت آمریکا در امسال وجود دارد، یک منبع صنعتی گفت پیش بینی ها از رشد 500 هزار تا 1.3 میلیون بشکه در روز فراوری نفت آمریکا خبر می دهد.

بیکر هیوز، عظیم ترین شرکت خدمات نفتی آمریکا اعلام نمود افزایش قیمت نفت، بعضی از شرکت های انرژی آمریکا را ترغیب کرد تا فراوریشان را افزایش دهند. تعداد دکل های نفتی که شاخص اولیه فراوری آینده نفت آمریکا به تعداد می رود در هفته گذشته 8 دکل افزایش یافت و به 373 دکل رسید که بالاترین مقدار از آوریل 2020 به تعداد می رود.

اما به نوشته رویترز، فراوریکنندگان آمریکا هنوز بر نظام پرداخت سود به سرمایه گذاران تمرکز دارد تا توسعه عرضه.

کمیته مالی اوپک به وزرای کشورهای عضو اوپک توصیه و هدایت می نماید، اما سیاست گذاری نمی نماید.

دو منبع مطلع در این کمیته گفتند، در پیش بینی که در این جلسه ارائه شده است، فراوری نفت آمریکا در امسال 200 هزار بشکه در روز افزایش می یابد که نرخ پایینی است.

عدم بازگشت مقدار زیاد فراوری نفت شیل به بازار، کار را برای اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس در مدیریت بازار آسان تر می نماید.

در کمیته فنی اوپک، پیش بینی های آژانس بین المللی انرژی، آرگوس مدیا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا، وود مکنزی، انرژی اینتلجنس و انرژی اسپکتس آنالیز شده است که در همه آنها محدود بودن فراوری نفت آمریکا دیده شده است.(جزئیات بیشتر)

اوپک پلاس، برای تنظیم بازار و تقویت قیمت ها، مقدار فراوری خود را از ابتدای همه گیری کرونا به شدت کاهش دادند، اما با بهبود تقاضا و افزایش قیمت ها تصمیم گرفتند تا به تدریج بر مقدار فراوری خود بیفزایند و قرار است تا ماه جولای 2.1 میلیون بشکه در روز از فراوری خود را به بازار برگردانند.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1514

به "ثبت چهارمین هفته افزایشی قیمت نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت چهارمین هفته افزایشی قیمت نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید