خاطره جالب هنکه از حضور در استقلال و ایران

به گزارش شهر وبلاگ، مربی سابق استقلال مطرح نمود از قبول پیشنهاد آبی پوشان برای حضور در این تیم کاملا راضی است.

خاطره جالب هنکه از حضور در استقلال و ایران

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اسپورتال، میشائیل هنکه مربی سابق استقلال درباره حضور در این تیم و فوتبال ایران گفت: به هیچ وجه از حضور در ایران و استقلال پشیمان نیستم. نه، نه حتی یک ثانیه. من به اندازه کافی خوش شانس بودم که در مرحله ای از مربی گری در ایران بوده ام. حتی می توانید موسیقی غربی را در اتومبیل با پنجره باز بشنوید. در تهران احساس راحتی کردم و مسئله ای نداشتم.

او درباره شرایط ورزشگاه های ایران نیز گفت: طیف گسترده ای وجود دارد. بعضی از باشگاه های لیگ ایران ورزشگاه هایی مانند لیگ 3 آلمان دارند و به سختی طرفداران در آن حضور دارند اما در داربی عظیم مقابل پرسپولیس حدود 100 هزارا طرفدار به ورزشگاه آمدند. به ویژه تأثیرگذار بود که قشرهای مخاطب اینکه تماشاگران در این ملاقات حساس همواره 50/50 تقسیم می شدند. نیمی از ورزشگاه استقلالی و آبی بود، نیمی دیگر پرسپولیسی و قرمز بود. چنین چیزی در آلمان وجود ندارد. وقتی در سال 2012 جام را بدست آوردیم شرایط شهر فوق العاده بود و خیلی ها به خوشحالی پرداختند.

هنکه درباره نقش مذهب در فوتبال ایران گفت: نقش مذهب خیلی زیاد است. در طول جلسه تمرین نهایی قبل از هر بازی مهم، یک شخصی به زمین تمرین می آمد و یک گوسفند را در آنجا سر می بریدند. سپس بازیکنان با کفش فوتبال خود از روی خون آن رد می شدند. گفته می شد این باعث یاری الهی می گردد. در ایران با این موضوع آشنا شدم که آن ها به سمت یک جهت خاص که رو به مکه است عبادت می نمایند و پرسیدم این جهت را چگونه تشخیص می دهید که گفتند در هر اتاق یک علامت است که نشان می دهد سمت قبله کجاست. در ایران چیزی که یادم مانده است این بود که معمولا پرداختی ها با تاخیر صورت می گرفت و وقتی هم اعتراض می کردید رئیس باشگاه با عصبانیت صحبت می کرد.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 239

به "خاطره جالب هنکه از حضور در استقلال و ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاطره جالب هنکه از حضور در استقلال و ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید