خاموشی ماینر های مجاز تا پایان تابستان، احتمال توقف صادارت برق

به گزارش شهر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران، رضا اردکانیان درباره قطعی برق گفت: ما سال جاری علی رغم پیش بینی هایی که داشتیم با چند شرایط غیر متعارف نسبت به سال گذشته روبرو شدیم. یکی گرمای زودرس بود یعنی در فروردین و اردیبهشت به طور متوسط 5 درجه افزایش دما داشتیم که این به معنای استفاده زودتر از وسایل سرمایشی بود.

خاموشی ماینر های مجاز تا پایان تابستان، احتمال توقف صادارت برق

اردکانیان گفت: از طرفی خشکسالی قابل ملاحظه ای که سال آبی 99 و 1400 برای ما به وجود آمد، موجب شد که کاهش قابل ملاحظه ای در ظرفیت برق آبی های کشور داشته باشیم.

وزیر نیرو با اشاره به برق مصرفی توسط دستگاه های استخراج رمز ارز ها گفت: برق مجاز برای ماینر ها 300 تا 320 مگاوات بود، ولی برآورد هایی که صورت گرفت نشان داد که 10 درصد انرژی مصرفی برای فراوری رمز ارز ها در جهان برای ایران است. برآورد های اولیه ما نشان می دهد که حدود 2000 مگاوات برای استخراج رمز ارز ها استفاده شده است.

اردکانیان گفت: ماینر های مجاز طبق قراردادی که داشتیم، در این شرایط خاموش شد. مجموعه این شرایط یعنی افزایش دما، خشکسالی و استخراج غیر مجاز رمز ارز ها شرایطی را برای ما به وجود آورد که اواخر اردیبهشت با اوج بار روبرو شدیم که این اوج بار در سال گذشته در اواخر خرداد رخ داده بود و در سال قبل تر آن در تیرماه رخ داد.

ممکن است صادرات برق را به صفر برسانیم

وی گفت: ما صادرات را به میزان زیادی کاهش دادیم حتی ممکن است بر اساس قراردادها، صادرات را به صفر برسانیم. واردات را نیز به اندازه ای که مقدور بوده افزایش دادیم. در مذاکرات با مقامات آذربایجان و ترکمنستان و ارمنستان به نتیجه هایی هم رسیده ایم. این کشور ها با توجه به اینکه خودشان با شرایط اقلیمی سال جاری روبرو هستند، اما این همکاری را با ما انجام می دهند.

وی توضیح داد: اتفاقی که در زمستان سال گذشته افتاد و یک مقدار برنامه رفتن واحد های ما به تعمیرات را به عقب انداخت، مساله کمبود گاز بود. ما سال گذشته، نیروگاهایمان به دلیل مصرف گاز خانگی با کمبود دریافت گاز روبرو شدند. تدبیری که شد این بود که نیروگاه های بخاری که می توانند سوخت مایع مصرف نمایند فعلا به تعمیرات نروند و فراوری برق نمایند تا خاموشی اتفاق نیفتد. این مسئله باعث شد که رفتن بعضی واحد ها به تعمیرات به عقب بیفتد.

منبع: خبرنگاران

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای خبرنگاران دنبال کنید.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: تجارت نیوز
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1440

به "خاموشی ماینر های مجاز تا پایان تابستان، احتمال توقف صادارت برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاموشی ماینر های مجاز تا پایان تابستان، احتمال توقف صادارت برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید