خبرنگاران لاوروف برای اجرای کامل آتش بس در قره باغ ابراز امیدواری کرد

به گزارش شهر وبلاگ، مسکو - خبرنگاران- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در ملاقات با زهراب مناتسکانیان همتای ارمنستانی خود برای اجرای کامل آتش بس در منطقه قره باغ ابراز امیدواری کرد.

خبرنگاران لاوروف برای اجرای کامل آتش بس در قره باغ ابراز امیدواری کرد

جهت دریافت خدمات نکات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف روز دوشنبه در شروع مذاکرات با مناتسکانیان با بیان اینکه امروز برای مذاکرات از پیش برنامه ریزی شده ملاقات می کنیم، گفت: ملاقات شما از مدتها پیش مورد توافق قرار گرفته بود اما بدیهی است که همزمان با کوشش های جدی برای کاهش تنش ها در منطقه مناقشه قره باغ که در آن (کوشش های برای صلح) شماری از اعضای جامعه جهانی شرکت می نمایند، برگزار می گردد.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به مذاکرات سه جانبه دو روز پیش وی با شرکت وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: به ابتکار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه توافق مهمی بدست آمد و در زمان حاضر شاهدیم که این توافق (آتش بس) بطور کامل اجرا نمی گردد و اقدامات نظامی جریان دارد.

وی اضافه کرد: امیدواریم تماس های شما با ما و همسایه آذربایجانی ازجمله ازطریق وزارت دفاع، امکان برای تامین کامل اجرای توافق ها را که در مذاکرات سه جانبه بدست آمد فراهم کند.

در جریان مذاکرات سه جانبه وزیران خارجه روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو، سه طرف توافق کردند از ساعت 12 ظهر روز شنبه 19 مهردر خطوط حائل در قره باغ آتش بس برقرار گردد.

لاوروف گفت: بدیهی است که در کنار این موضوع کلیدی امروز همه مسائل مربوط به همکاریهای دوجانبه، شرکت دو کشور در اتحادیه های مختلف، همکاری در عرصه بین المللی ازجمله سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا را آنالیز کنیم.

وزیر خارجه ارمنستان هم گفت: راه چاره نظامی برای مناقشه قره باغ برای همه فاجعه بار خواهد بود و هیچ راهی نباید جایگزین راهکار سیاسی برای حل این مناقشه گردد.

زهراب مناتسکانیان اضافه کرد: ما به هیچ وجه امید خود را ازدست نمی دهیم تا به آنچه که در روز شنبه توافق کردیم را تحقق بخشیم. وی توضیح داد: این اهمیت فراوان دارد زیرا راه چاره نظامی آینده ای ندارد و برای همه فاجعه بار خواهد بود. راه جایگزین راه چاره صلح غیرقابل قبول است و منجر به بی ثباتی کل منطقه می گردد.

وزارت امور خارجه روسیه امروز در بیانیه ای درباره ملاقات وزیران خارجه روسیه و ارمنستان بیان کرد: مناتسکانیان در مذاکره با لاوروف، در مورد طیف وسیعی از موضوعات همکاری های دوجانبه و همکاری دو کشور در چارچوب اتحادیه مالی اوراسیا، سازمان پیمان امنیت جمعی و جامعه همسود گفت و گو می نماید و دو طرف مواضع خود در سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا، شورای اروپا، سازمان همکاری کشورهای حوزه دریای سیاسی و سایر سازمان های بین المللی هماهنگ می نمایند.

وزیران خارجه روسیه و ارمنستان درباره موضوعات بین المللی و منطقه ای گفتگو و گفت وگو خواهند کرد و فرایند اجرای برنامه رایزنی های وزارت خارجه روسیه و ارمنستان در سال های 2020 و 2021میلادی را آنالیز می نمایند.

شرایط منطقه قره باغ از ششم مهر (27 سپتامبر) متشنج شده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به شروع جنگ متهم نموده اند.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواهان سرانجام اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل حق مشخص سرنوشت خواهان به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 673

به "خبرنگاران لاوروف برای اجرای کامل آتش بس در قره باغ ابراز امیدواری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لاوروف برای اجرای کامل آتش بس در قره باغ ابراز امیدواری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید