شمار مرگ های ناشی از کرونا در ایتالیا از چین بیشتر شد، ایران از لحاظ مرگ ها سوم است

به گزارش شهر وبلاگ، ایتالیا روز جمعه اول فروردین با اعلام 627 مورد جدید مرگ ناشی از کرونا بیشترین شمار مرگ ناشی از این بیماری در یک روز را در طول همه گیری چهارهفته ای این کشور گزارش کرد و شمار تلفات کرونایش از چین بیشتر شد.

شمار مرگ های ناشی از کرونا در ایتالیا از چین بیشتر شد، ایران از لحاظ مرگ ها سوم است

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین شمار کل موارد عفونت ویروس کرونا در ایتالیا اکنون به 47021 مورد و شمار کل مرگ های ناشی از آن به 4032 مورد رسید. رکورد قبلی ایتالیا در تعداد مرگ ها در یک روز با 475 مورد مربوط به روز چهارشنبه می شد.

با اعلام این موارد جدید شمار مرگ های ناشی از بیماری کووید-19 در ایتالیا از شمار مرگ های بیماری در چین (3248 مورد) بیشتر شده است. چین روز جمعه فقط 3 مورد جدید مرگ ناشی از این بیماری را گزارش کرد و برای دومین روز متوالی در این کشور هیچ مورد سرایت محلی ویروس کرونا رخ نداده است.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا روز جمعه اعلام کرد تا 300 پزشک داوطلب از سراسر این کشور برای کمک به مناطق دچار شیوع شدید بیماری فرستاده خواهند شد.

شمار پزشکانی در ایتالیا که تا روز جمعه جانشان را در هنگام درمان بیماران از دست داده اند به 14 نفر رسید. همچنین تا کنون دست کم 3599 نفر از کارکنان بهداشتی در این کشور به ویروس کرونا دچار شده اند که بیش از 8 درصد کل موارد مثبت کرونا در این کشور است.

در همین حال دولت بریتانیا روز جمعه علام کرد همه کافه ها و رستوران ها را در کشور خواهد بست و 80 درصد حقوق افرادی را کار نمی کنند، خواهد پرداخت.

از طرف دیگر دونالد ترامپ در آمریکا نیز قانون تولید دفاعی را فعال کرد تا بتواند تجهیزات پزشکی لازم برای خط مقدم مبارزه با شیوع کرونا فراهم آورد و به دولت فدرال امکان دهد بخش خصوصی را برای مبارزه با پاندمی به کار گیرد.

قیس سعید، رئیس جمهور تونس نیز دستور قرنطینه عمومی و محدودیت رفت وآمد عمومی را صادر کرد تا با انشار ویروس کرونا مبارزه کند.

بر اساس آخرین ارقام دانشگاه جانز هاپکینز اکنون شمار مرگ های ناشی از همه گیری ویروس کرونا در جهان به 11131 نفر رسیده است و بیش از نیمی از مرگ های گزارش شده به کشورهای اروپایی مربوط می شوند.

اکنون شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در جهان نیز از مرز 263 هزار نفر گذشته است و 161 کشور و قلمرو در جهان موارد کووید-19 را گزارش کرده اند.

بر مبنای تعداد مرگ های ناشی از کووید-19 پس از ایتالیا و چین، ایران با 1433 مرگ در 19644 مورد بیماری و اسپانیا با 1043 مورد مرگ در 20410 مورد بیماری، فرانسه با 372 مورد مرگ در 10995 مورد بیماری و آمریکا با 225 مورد مرگ در 16621 مورد بیماری کشورهایی هستند که بیشترین میزان مرگ ها را به خود اختصاص می دهند.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 76

به "شمار مرگ های ناشی از کرونا در ایتالیا از چین بیشتر شد، ایران از لحاظ مرگ ها سوم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مرگ های ناشی از کرونا در ایتالیا از چین بیشتر شد، ایران از لحاظ مرگ ها سوم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید