شهروندان هندی از ایران به کشور خود منتقل شدند

به گزارش شهر وبلاگ، دولت هند بر اساس بخشی از طرح موسوم به سامودرا سدو، اقدام به بازگرداندن شهروندان خود از کشور های خارجی کرده است.

شهروندان هندی از ایران به کشور خود منتقل شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت هند بر اساس بخشی از طرح موسوم به سامودرا سدو، اقدام به بازگرداندن شهروندان خود از کشور های خارجی کرده است.

به گزارش روز شنبه رسانه های هند، 233 نفر شهروند هندی که هفته گذشته از بندر عباس ایران به سوی هند حرکت کرده بودند، روز شنبه وارد بندر پروبندر در جنوب هند شدند.

کشتی ای ان اس شاردول متعلق به نیروی دریایی هند این گروه از اتباع هندی را از ایران به کشورشان منتقل کرد.

یک مقام هندی گفت: در هنگام ورود این افراد، تمام امکانات لازم از جمله معالجه سرپایی، ضد عفونی، آمبولانس و اتوبوس برای انتقال آن ها در بندر پروبندر در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: این گروه از شهروندان هندی پس از انجام امور اداری، به مراکز قرنطینه منتقل شده اند تا از سلامت آن ها اطمینان حاصل شود.

نیروی دریایی هند در کشور های دیگر نیز عملیات های مشابه انجام داده است. دو کشتی این نیرو روز یکشنبه بیش از 2 هزار و 874 شهروند هندی را از دو کشور مالدیو و سریلانکا خارج کرد. دولت هند همچنین مشغول بازگرداندن شهروندان خود از کشور های اروپایی، آمریکا و خاورمیانه مانند امارات و عربستان سعودی است.

با توجه به داده های وزارت امور خارجه هند، تا به امروز 107 هزار شهروند هندی از کشور های خارجی به هند منتقل شده اند. بیش از 340 هزار نفر هندی در کشور های مختلف در طرح موسوم به سامودرا سدو دولت هند ثبت نام کرده و خواهان بازگشت به کشور خود شده اند.

دولت هند حدود دو ماه پیش و پس از اعلام قرنطینه سراسری به منظور مقابله با کرونا، تمام پرواز های بین المللی به این کشور را متوقف کرد. این اقدام هزاران شهروند هندی که در خارج از این کشور به سر می بردند را گرفتار کرد. پرواز های بین المللی به هند همچنان مسدود هستند، اما پرواز های ویژه برای بازگرداندن متقاضیان هندی در حال انجام است.

هند اکنون با ثبت بیش از 309 هزار مورد ابتلا به کرونا، در جایگاه چهارم جهان از نظر تعداد آمار ابتلا به این بیمار قرار گرفته است.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 453

به "شهروندان هندی از ایران به کشور خود منتقل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهروندان هندی از ایران به کشور خود منتقل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید