طرز تهیه خورشت قورمه سبزی آذری

به گزارش شهر وبلاگ، خورشت قورمه سبزی یک غذای خوشمزه اصیل و لذیذ ایرانی است. در این دستور پخت قصد داریم خورشت قورمه سبزی به سبک آذری را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی آذری

خبرنگاران | سرویس آشپزی - خورشت قورمه سبزی از محبوب ترین غذاهای ما ایرانی هاست. قرمه سبزی در شهرهای مختلف به شکل های متفاوتی طبخ می شود. در این مطلب طرز تهیه خورشت سبزی آذری آموزش داده می شود.

مواد لازم برای تهیه خورشت قورمه سبزی (برای 5 تا 6 نفر)

مواد لازم
پیازچه خرد شده (قسمت سبز رنگ آن)3 فنجان
گشنیز خرد شده3 فنجان
روغن سبزیجات3 قاشق غذاخوری
گوشت دنده کبابی500 گرم
پیاز زرد1 عدد
زردچوبه1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه آسیاب شده½ قاشق چایخوری
آب سرد5 فنجان
پیاز زرد برای سرخ کردن1 و ½ عدد
رب2 قاشق غذاخوری
لوبیا چیتی پخته شده1 فنجان
نمک1 قاشق چایخوری
لیمو عمانی له شده4 عدد
گوجه فرنگی2 عدد

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی

  1. پیازچه، جعفری و گشنیز را خوب شسته و سپس آن ها را خرد کنید.

  2. گوشت تکه شده، پودر زردچوبه، فلفل سیاه، 3 فنجان آب و نصف پیاز را درون زودپز بریزید. پس از پخته شدن، پیاز را از درون زودپز خارج کرده و بقیه مواد را درون آن باقی بگذارید.

  3. سبزیجات خرد شده را به همراه 2 قاشق غذاخوری روغن سبزیجات، درون یک ماهیتابه نسوز بریزید. آن ها را به مدت 5 دقیقه با حرارت بالا سرخ کرده و مدام هم بزنید. سپس سبزیجات را درون زودپز بریزید.

  4. ماهیتابه را با دستمال تمیز کرده و سپس مقدار پیاز گفته شده را درون آن سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند. رب گوجه را به آن اضافه کرده و حدود 3 الی 4 دقیقه با حرارت بالا آن ها را سرخ کنید. سپس این ترکیب را نیز درون زودپز بریزید.

  5. 1 قاشق چای خوری نمک، 1 و نیم فنجان آب سرد، 4 عدد لیمو عمانی له شده، 4 عدد لیمو عمانی درسته و لوبیا چیتی را درون زودپز بریزید. بگذارید پخته شوند. سپس مواد را درون یک ماهیتابه بزرگ بریزید.

  6. گوجه فرنگی ها را 4 قسمت کرده و به ماهیتابه اضافه کنید. در ماهیتابه را گذاشته و بگذارید به مدت 30 دقیقه با حرارت کم بپزند.

برگرفته از: persianmama.com

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: setare.com
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1054

به "طرز تهیه خورشت قورمه سبزی آذری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خورشت قورمه سبزی آذری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید