عربستان، هشدار شورای حقوق بشر سازمان ملل به حکومت سعودی درباره شرایط لجین الهذلول

به گزارش شهر وبلاگ، شورای حقوق بشر سازمان ملل با صدور بیانیه ای به حاکمان عربستان درباره شرایط بغرنج سلامتی لجین الهذلول فعال زن سعودی هشدار داد و خواستار آزادی فوری وی شد.

عربستان، هشدار شورای حقوق بشر سازمان ملل به حکومت سعودی درباره شرایط لجین الهذلول

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الخلیج الجدید، کمیته زنان شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز پنج شنبه با صدور بیانیه ای از انتشار گزارشهایی درباره وخامت شرایط جسمانی لجین الهذلول فعال زن سعودی به شدت ابراز نگرانی کرد.

در این گزارش با اشاره به اعتصاب غذای الهذلول از روز 26 اکتبر در زندان های سعودی، از پادشاه این کشور خواسته شده از اختیاراتش برای آزادی این فعال حقوق بشری استفاده کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

شورای حقوق بشر سازمان ملل اعتصاب غذای الهذلول را به دلیل شرایط غیرانسانی بازداشت و شکنجه و ضرب و شتم از سوی نظامیان سعودی عنوان کرده و از ریاض خواسته است که به سیاست های تبعیض آمیز خود علیه زنان انتها دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

لجین الهذلول 31 ساله فعال حقوق بشری عربستانی از ماه مه 2018 به همراه 10 زن سعودی دیگر بازداشت شد و از زمان تا به امروز در زندان به سر می برد.

رژیم آل سعود با وجودآزادی های نمایشی که اخیرا برای مردم عربستان ایجاد کرده، به طور عملی و سازمان یافته سیاست سرکوب مخالفان و فعالان حقوق بشری را به طور جدی دنبال می کند.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 839

به "عربستان، هشدار شورای حقوق بشر سازمان ملل به حکومت سعودی درباره شرایط لجین الهذلول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، هشدار شورای حقوق بشر سازمان ملل به حکومت سعودی درباره شرایط لجین الهذلول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید