عفو بین الملل، هنرمند مخالف کوبایی را زندانی عقیدتی خواند

به گزارش شهر وبلاگ، عفو بین الملل مخالف کوبایی را زندانی عقیدتی اظهار داشت و گفت که به نظر می رسد نیروهای امنیتی این کشور این مرد را در بیمارستان بدون اجازه داشتن ارتباط با دیگران، تحت نظارت قرار داده اند.

عفو بین الملل، هنرمند مخالف کوبایی را زندانی عقیدتی خواند

به نقل از خبرگزاری رویترز، لوئیس مانوئل اوترو آلکانتارا هنرمند 33 ساله کوبایی برای هفت روز در منزلش در هاوانای قدیم و در اعتراض به ارعاب و آزار دولت، در اعتصاب غذا و آب به سر برد تا اینکه مقام های بهداشت و درمان کوبا وی را دوم مه سال جاری میلادی به بیمارستان منتقل کردند.

وزارت بهداشت کوبا در آن تاریخ اعلام نمود که پزشکان هیچ علائمی دال بر سوءتغذیه در این هنرمند اپوزیسیون نیافتند و وی در شرایط با ثباتی است.

حامیان این پرسش را مطرح کردند که چرا وی هنوز در بیمارستان است و نمی تواند با کسی ارتباط داشته باشد و اضافه کردند، پلیس ملاقات با این هنرمند 33 ساله را ممنوع کرده است.

ویدئوهای وی از بیمارستان به صورت آنلاین توسط حساب های کاربری حامی دولت منتشر شده، مانند یکی که روز پنجشنبه به نمایش درآمد و نشان داد که وی به نظر لاغرتر و خمیده تر شده و این مساله نگرانی بیشتر حامیانش را در پی داشته است.

بیمارستان ها در کوبا دولتی هستند و مرکز بین المللی رسانه که درخواست های تمامی روزنامه نگاران خارجی را برای اظهارنظر درباره این شرایط ارائه می کند، نتوانسته به درخواست اظهارات درباره شرایط این هنرمند پاسخی دهد.

اریکا گوارا-روساس، مدیر آمریکایی عفو بین الملل گفت: این هنرمند 33 ساله نباید بیش از یک روز تحت بازداشت باشد. زمان آن رسیده که مقام های کوبایی بفهمند نمی توانند تمامی صداهای مستقل را در کشور خاموش و ساکت کنند.

اوترو آلکانتارا رئیس گروهی از ده ها هنرمند، نویسنده و فعال مخالف کوبایی موسوم به جنبش سن ایسیدرو است که علیه محدودیت ها در کوبا درباره آزادی های مدنی برای چندین سال است که اعتراض می کنند و اغلب با پرفورمنس های انگیزشی این کار را انجام می دهند.، ایسنا

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1368

به "عفو بین الملل، هنرمند مخالف کوبایی را زندانی عقیدتی خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عفو بین الملل، هنرمند مخالف کوبایی را زندانی عقیدتی خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید