فخری: مسئولان شمشیربازی دنیا از دیدن لیگ ما شگفت زده خواهند شد، مسابقه بخش اعظمی از تمرین است

به گزارش شهر وبلاگ، سرمربی تیم سابر کشورمان گفت: 11 ماه مسابقه ندادن تجربه بدی برای شمشیربازان بود چون مسابقه بخش اعظمی از تمرین است و تا زمانی که مسابقه ندهند ایرادات آنها شناسایی نمی گردد.

فخری: مسئولان شمشیربازی دنیا از دیدن لیگ ما شگفت زده خواهند شد، مسابقه بخش اعظمی از تمرین است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، پیمان فخری در مورد برگزاری هفته نخست لیگ برتر شمشیربازی در اسلحه سابر گفت: لیگ بسیار خوبی داشتیم و احساس می کنم که یک تجربه بسیار خوب بود و امیدوارم بتوانیم در میزبانی های بین المللی این تجربیات را پیاده کنیم. برگزاری لیگ از سطح بسیار بالایی برخوردار بود و شمشیربازان عکس های آن را در فضای مجازی قرار دادند تا مسئولان شمشیربازی جهان آن را ببینند و مطمئنم از دیدن این که ایران لیگ داخلی خود را با این امکانات برگزار می نماید، شگفت زده می شوند.

وی در ادامه اضافه نمود: شاهد مسابقات بسیار خوبی بودیم و از نظر فنی بسیار خرسندم چون در اردوی قبلی این صحنه ها را از شمشیربازان ندیده بودم. ما مدام بچه ها را در شرایط مسابقه قرار می دادیم اما در لیگ آن قدر استرس داشتند و خود را در بوته محک می دیدند که من بسیار خرسند بودم. 11 ماه مسابقه ندادن تجربه بدی برای شمشیربازان بود چون مسابقه بخش اعظمی از تمرین است و تا زمانی که مسابقه ندهند ایرادات آنها شناسایی نمی گردد و از این نظر برگزاری لیگ اتفاق بسیار خوبی بود و امیدوارم تداوم داشته باشد.

سرمربی تیم سابر کشورمان یادآوری کرد: فدراسیون جهانی اعلام نمود مرحله آخر مسابقات سهمیه المپیک از 20 تا 24 اسفند ماه در بوداپست مجارستان برگزار می گردد. قرار بود این مسابقات اول فروردین برگزار گردد که یک هفته عقب افتاد علی رغم اینکه سهمیه المپیک را گرفتیم و احتیاج به امتیاز این مسابقه نداریم ولی برای آمادگی بچه ها حتما در مجارستان حضور خواهیم یافت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به جز مجارستان رویداد دیگری در جهان برگزار می گردد که شمشیربازان بتوانند در آن شرکت نمایند، گفت: مسابقه دیگری وجود ندارد. در مسابقه زون آسیا هم تیم هایی که سهمیه گرفتند، نمی توانند شرکت نمایند. مسابقات قهرمانی آسیا نیز در پی شیوع کرونا لغو شد. زون آسیا نیز با حداقل نفرات برگزار می گردد. مرحله پایانی توزیع سهمیه المپیک نیز قرار بود در 6 کشور برگزار گردد اما در سه کشور برگزار می گردد.

فخری در مورد زمان شروع اردوی تیم سابر توضیح داد: اردوی تیم سابر از یکشنبه شروع خواهد شد. سه مرحله دیگر اردو در پیش داریم که مرحله پایانی با حضور شمشیر بازی از ترکیه خواهد بود. یلدری، شمشیرباز اهل ترکیه درخواست داده بود با ایران اردوی مشترک داشته باشد. او از شمشیربازان خوبی است که برای کسب سهمیه المپیک کوشش می نماید و احتمالا از اسفند ماه به جمع ملی پوشان ما اضافه می گردد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در لیگ چهره جدیدی شناسایی شد، گفت: من نسبت به همه شناخت دارم اما موضوع این است که لیگ چکیده ای از ورزشکاران بود و کلا هفت تیم اجازه حضور در لیگ را گرفتند. می توانستیم در لیگ را باز کنیم و حتی 15 تیم شرکت نمایند اما لیگ را کیفی برگزار کردیم. نکته خوب این بود که بچه ها نشان دادند در شهرهای خود تمرین داشتند. خیلی متاسفم که برای جوانان نمی توانیم اردو برگزار کنیم البته این فقط مربوط به ما نیست و هیچ رشته ای در هیچ کجای جهان نیز چنین کاری نمی نماید. فعلاً فقط برای المپیک تیم های بزرگسالان در اردو هستند. نقطه قوت لیگ این بود که این جوانان امیدوار بودند و به خاطر لیگ تمرینات خود را ادامه دادند. از تیم هایی که در این دوره لیگ شرکت کردند و از بچه ها حمایت کردند کمال تشکر را دارم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1074

به "فخری: مسئولان شمشیربازی دنیا از دیدن لیگ ما شگفت زده خواهند شد، مسابقه بخش اعظمی از تمرین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فخری: مسئولان شمشیربازی دنیا از دیدن لیگ ما شگفت زده خواهند شد، مسابقه بخش اعظمی از تمرین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید