مشارکت مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب ایران در تدوین سند امنیت غذایی

به گزارش شهر وبلاگ، چهاردهمین نشست کارگروه تولیدات کشاورزی، دبیرخانه تدوین سند امنیت غذایی در مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب برگزار گردید.

مشارکت مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب ایران در تدوین سند امنیت غذایی

شورای عالی انقلاب فرهنگی با یاری وزارت جهاد کشاورزی در حال تنظیم و تهیه سند امنیت غذایی است. در این سند، شرایط امنیت غذایی در قالب میزان فراوریات کشاورزی، جمعیت، شاخص های امنیت غذایی، شرایط آب، خاک، اقلیم و سرمایه کشور و دیگر موارد مرتبط در سال 1410 ترسیم می گردد.

با درخواست دبیرخانه تدوین سند امنیت غذایی از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای همکاری، مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب به نمایندگی از بخش خصوصی در این موضوع ورود کرد.

تا به امروز سه گزارش از این مرکز با عناوینآنالیز شرایط امنیت غذایی ایران 1379 الی 1397، تبیین شرایط موجود آب قابل تخصیص بخش کشاورزی کشور و آسیب شناسی مروری بر شرایط گذشته و موجود کشاورزی کشور 1375 الی 1398 تنظیم و تدوین و در دبیرخانه تدوین سند امنیت غذایی و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است.

چهارمین گزارش مرکز درباره چشم انداز فراوریات محصولات کشاورزی با تکیه بر امنیت غذایی است؛ بدین منظور سلسله جلساتی در قالب کارگروه فراوری در مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب برگزار می گردد.

در چهاردهمین جلسه این کارگروه، شرایط کنونی دام، طیور و آبزیان، فرایند برنامه آینده این فراوریات تا افق 1410 با حضور مرتضی رضایی، معاون امور فراوریات دام وزارت جهاد کشاورزی و عباس کشاورز، معاون پژوهشی مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب ایران، آنالیز شد.

در این نشست رضایی ضمن استقبال از مشارکت بخش خصوصی در تدوین این سند، خاطر نشان کرد: مطالبات بخش خصوصی و پایش این انتظارات به پویایی بخش های مختلف حوزه کشاورزی و دام یاری می نماید و منجر به بهبود فضای کسب وکار کشاورزی خواهد شد.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1133

به "مشارکت مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب ایران در تدوین سند امنیت غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب ایران در تدوین سند امنیت غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید