مشخصات فنی کامل گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به بیرون درز کرد

به گزارش شهر وبلاگ، روز گذشته افشاگر معروف حوزه فناوری یعنی جان پراسر طبق گفته های یک منبع بسیار قابل اعتماد، مشخصات فنی کامل گوشی های سری پیکسل 6 را با کاربران به اشتراک گذاشت.

مشخصات فنی کامل گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به بیرون درز کرد

مدت زمان زیادی است که شایعه ها پیرامون گوشی های تازه گوگل شنیده می شوند. گوگل سال هاست که گوشی هوشمند فراوری می نماید اما در تعداد بسیار کم، به گونه ای که هر سال شاهد یک یا نهایتا دو پرچم دار از این شرکت هستیم و در برترین حالت یک میان رده هم بعد از آن ها در دسترس قرار می گیرد. طبیعتا این چیزی نیست که باعث معروفیت گوگل در بین کاربران گردد. البته اگر عملکرد گوگل در این زمینه بی نقص بود، می شد تا حدودی عرضه در تعداد کم و بازارهای محدود را نادیده گرفت، مشکل اینجاست که عملکرد گوگل تا اینجای کار نسبتا بد بوده و گوشی هایش با قیمت بالا و عملکرد نه چندان خوب به نسبت سایر گوشی های موجود از برندهای مطرح بازار نظیر سامسونگ و اپل عرضه می شوند.

این طور که به نظر می رسد، شرکت آمریکایی که عمده تمرکز خود را روی اندروید، سیستم عامل محبوب و مشهورش منعطف نموده، در نظر دارد بعد از سال ها عملکرد نه چندان خوب، بازار را با عرضه گوشی های سری پیکسل 6 غافلگیر کند. گوشی هایی که به احتمال بسیار فراوان در دو مدل استاندارد و پرو راهی بازار می شوند و با توجه به رندرها، طراحی فوق العاده خاص و زیبایی هم دارند.

تا به این لحظه در رابطه با گوشی های سری پیکسل 6 شایعه ها و خبرهای زیادی منتشر شده که از جمله آن ها می توان به استفاده از پردازنده سفارشی، طراحی زیبا و چشم نواز، رنگ بندی و چیزهایی از این دست اشاره نمود. اما روز گذشته یکی از معروف ترین افشاگران حوزه فناوری یعنی جان پراسر به وسیله یک منبع که پراسر او را بسیار قابل اعتماد خطاب می نماید، توانست به اطلاعات کامل گوشی های تازه گوگل دسترسی داشته باشد و آن را با کاربران به اشتراک بگذارد. البته هیچ مدرک یا سندی در اختیار نداریم که ثابت کند گفته های این منبع قابل اعتماد هستند اما وقتی افشاگری با این سابقه درخشان پشت آن ها حضور دارد، می توان تا حد زیادی به این خبر اعتماد کرد.

تفاوت های سخت افزاری گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو

همان طور که اشاره شد، گوگل این بار میخواهد پرچم دارهای خود را با پسوند تازهی راهی بازار کند. پیش از این مدل استاندارد به همین شکل و مدل عظیم تر با پسوند XL به فروش می رسیدند اما این بار گوگل تصمیم گرفت کمی مشابه برندهای مشهور بازار عمل نموده و گوشی عظیم تر خود را پیکسل 6 پرو نام گذاری کند. بدین ترتیب باید انتظار داشت مدل عظیم تر علاوه بر نمایشگر عظیم تر، در سایر بخش ها هم به نسبت مدل استاندارد عملکرد بهتری داشته باشد.

با توجه به گفته جان پراسر، نمایشگر پیکسل 6 پرو 6.71 اینچی خواهد بود که به نسبت نمایشگر 6.4 اینچی پیکسل 6 به شکل محسوسی عظیم تر است. از طرفی مدل پرو در سایر بخش ها هم با اختلاف عملکرد بهتری دارد که از جمله می توان به لنز 48 مگاپیکسلی تله فوتو، 4 گیگابایت حافظه رم بیشتر (احتمالا 8 در مقابل 12)، باتری پرظرفیت تر، دوربین سلفی باکیفیت تر (اندکی) و به احتمال بسیار زیاد، حافظه داخلی 512 گیگابایتی در گران ترین مدل اشاره نمود. بدین ترتیب پیکسل 6 پرو هم رده با برترین های بازار قرار می گیرد اما اینکه بخواهیم بگوییم از آن ها بهتر هم خواهد بود یا خیر باید در بخش های دیگر هم این گوشی را آنالیز کنیم.

پیکسل 6 اما به نظر می رسد به نسبت پرچم دار سال 2020 گوگل یعنی پیکسل 5 که در واقع یک میان رده قدرتمند و باکیفیت به حساب می آمد، پیشرفت بسیار خوبی خواهد داشت و در بخش های زیادی ارتقا را شاهد خواهیم بود. از جملهمی توان به سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی و 12 مگاپیکسلی فوق عریض، باتری 4614 میلی آمپر ساعتی، 8 گیگابایت حافظه رم (مشابه با پیکسل 5) و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی اشاره نمود. بعلاوه سیستم عامل پیش فرضی که در هر دو مدل نصب خواهد بود اندروید 12 است.

این طور که به نظر می رسد، در بخش دوربین، احتمالا پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو از یک مجموعه دوربین اصلی و فوق عریض بهره می برند با این تفاوت که در مدل پرو، یک سنسور 48 مگاپیکسلی تله فوتو را هم شاهد خواهیم بود که گفته می گردد امکان عظیم نمایی 5 برابری اپتیکال را به نماینده گوگل می دهد. علاوه بر این ها، سنسور دوربین سلفی هم از 8 مگاپیکسل در پیکسل 6 به 12 مگاپیکسل در مدل پرو ارتقا خواهد یافت.

باتری به کار رفته در مدل پیکسل 6 پرو اما 5000 مگاپیکسلی خواهد بود که تفاوت چشمگیری با نمونه به کار رفته در مدل استاندارد ندارد اما به نظر می رسد آن قدری کافی باشد که بتواند از پس این گوشی با نمایشگر OLED و اندازه 6.71 اینچ بر بیاید. البته اگر وضوح تصویر و رفرش ریت اعلام شده در رابطه با این گوشی ها درست باشد. گفتنی است باتری با چنین ظرفیتی در گوشی گلکسی S21 اولترا هم دیده می گردد که عملکرد بسیار خوبی هم دارد.

طبق خبرهای منتشر شده، به نظر می رسد نمایشگر مدل پرو مانند بسیاری از پرچم دارهای قدرتمند بازار از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار خواهد بود در حالی که این اندازه در مدل استاندارد به 90 هرتز کاهش خواهد داشت؛ یعنی درست مانند آنچه در پیکسل 5 شاهد بودیم. اما اطلاعی از این بابت که کیفیت نمایشگر این گوشی ها چگونه خواهد بود نداریم ولی به نظر می رسد در هر دوی آن ها وضوح نمایشگر به +FHD برسد و نه بیشتر. گفتنی است نمایشگر مدل پرو اندکی به طرف گوشه ها خمیده است در حالی که مدل استاندارد از لبه های تخت بهره می برد که هر یک هوادار و منتقد خاص خود را دارد.

پردازنده مرکزی

پردازنده تنها چیزی است که باعث می گردد بتوانیم تصمیم بگیریم آیا پیکسل ها را می توان با سایر گوشی های قدرتمند بازار مقایسه کرد یا خیر. همان طور که در خبرهای قبل هم آمده بود، پردازنده ای که گوگل میخواهد برای دو محصول تازه خود در نظر بگیرد سفارشی است و با نام رمز Whitechapel شناخته می گردد.

طبق آنچه می دانیم، توان پردازشی این پردازنده آن قدری زیاد نیست که بخواهیم آن را رقیبی برای اسنپدراگون 888 یا اگزینوس 2100 و A14 در نظر بگیریم، اما گفته می گردد می تواند پیکسل ها را هم رده با محصولات مجهز به اسنپدراگون 870 قرار دهد و این یعنی گوشی های گوگل را باید رقیبی جدی برای پرچم داران سال گذشته یا پرچم داران ارزان سال جاری بدانیم.

با انتظاری که از گوگل در ساخت یک پردازنده اختصاصی داشتیم و با در نظر گرفتن این موضوع که این روزها، دنیا با مشکل کمبود تراشه قدرتمند روبرو شده است و این مشکل قرار نیست حتی طی یک سال آینده هم حل گردد، بنابراین بهره مندی از پردازنده ای که هم رده با اسنپدراگون 870 باشد می تواند به صورت کلی نکته قابل قبولی باشد. چون حتی پرچم دارهای مجهز به اسنپدراگون 870 هم توان سخت افزاری بسیار بالایی دارند و در اجرای اپلیکیشن ها یا بازی های پلی استور در بالاترین سرعت و کیفیت ممکن با مشکل روبرو نمی شوند.

البته به نظر می رسد گوگل با این گوشی های خود میخواهد نماینده های تازه سامسونگ یعنی سری گلکسی S21 را هدف قرار دهد که توانستند حسابی در بازار خوش بدرخشند. به همین دلیل بعید به نظر می رسد گوگل بتواند رقیبی جدی برای شرکت کره ای محسوب گردد. حداقل در این سری این اتفاق نخواهد افتاد؛ چرا که سامسونگ حدود 200 دلار از قیمت محصولات خود کاهش داد و در عوض یک سری ویژگی ها نظیر نمایشگر با کیفیت +QHD و لبه های خمیده را از آن ها حذف کرد تا بدین ترتیب دو مدل استاندارد و پلاس از این سری بسیار ارزش خرید بالایی داشته باشند.

گوگل شاید بتواند از لحاظ قدرت پردازشی خام، با اعمال یک سری بهینه سازی نرم افزاری (چون هم سازنده نرم افزار و هم سازنده سخت افزار خود گوگل است)، نماینده های سامسونگ را به چالش بکشد اما چیزی که گوگل باید ابتدا با آن کنار بیاید، عرضه این گوشی ها با قیمت نسبتا پایین است. چون یک بار سیاست قیمت گذاری عجیب و غریب این شرکت را هنگام عرضه گوشی های سری پیکسل 4 شاهد بودیم و نتیجه هم چیزی جز شکست گوگل نبود.

هیچ ایده ای نداریم از این بابت که یک گوشی ساخت گوگل با 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی تا چه اندازه می تواند گران قیمت باشد. اما شاید از آن سو پشتیبانی نرم افزاری گوگل از پرچم دارهایش بتواند تا حدودی قیمت بالای گوشی هایش را توجیه کند که البته این روزها سامسونگ و وان پلاس هم پرچم دارهای خود را به مدت سه سال به روزرسانی می نمایند. بنابراین گوگل باید گوشی هایش را در حدود 5 سال به سیستم عامل تازه به روزرسانی کند که البته در این رابطه خبری هم منتشر شده و به نظر می رسد چنین تصمیمی در برنامه های این شرکت وجود دارد. حال باید دید آیا گوگل واقعا چنین کاری را انجام خواهد داد یا خیر چون پیش از این گوشی های سری پیکسل فقط سه سال به سیستم عامل تازه به روزرسانی می شدند.

با این حال اگر 5 سال، مدت زمان آپدیت امنیتی هم باشد باز هم مناسب و رضایت بخش محسوب می گردد؛ آن هم برای شرکتی که پیش از این بسیار کوشش نموده بود در این بخش در حد و اندازه های اپلی ظاهر گردد که آخرین بار، محصولی با عمر بیشتر از 5 سال را در فهرست پشتیبانی از سیستم عامل iOS قرار داد. اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه گوگل از شرکتی نظیر سامسونگ هم عقب ماند. به هر حال امیدواریم گوگل متوجه این موضوع باشد که برای جلب رضایت کاربران، تلفیقی از عملکرد خوب در بخش نرم افزار و سخت افزار و قیمت می تواند مؤثر واقع گردد و ضعف حتی در یکی از این بخش ها می تواند در بازار پررقابت این روزها باعث شکست گردد.

متأسفانه نمی دانیم گوگل دقیقا در چه تاریخی از پرچم داران سری پیکسل 6 رونمایی می نماید اما گفته می گردد یک روزی از ماه اکتبر سال جاری (مهر - آبان 1400) باید شاهد رونمایی از این گوشی ها باشیم. البته این تاریخ هم ممکن است طی روزها، هفته ها یا ماه های آینده با تغییر روبرو گردد، بنابراین فعلا تمام خبرهای پیرامون این موضوع را در حد یک شایعه بدانید.

منبع: PhoneArena

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1577

به "مشخصات فنی کامل گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به بیرون درز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات فنی کامل گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به بیرون درز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید