نگرانی دبیرکل ناتو از همکاری نزدیک روسیه و بلاروس

به گزارش شهر وبلاگ، دبیرکل ناتو همکاری های نزدیک مینسک و مسکو را بسیار نگران کننده ارزیابی نموده و گفت که رویدادهای اخیر در بلاروس در نشست سران آینده این سازمان مورد آنالیز دقیق قرار خواهد گرفت.

نگرانی دبیرکل ناتو از همکاری نزدیک روسیه و بلاروس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در مصاحبه ای خاطرنشان کرد که کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بطور جدی نگران نزدیک تر شدن بیشتر همکاری های روسیه و بلاروس هستند.

وی گفت: کشورهای متحد در ناتو جداً نگران گسترش همکاری های مسکو و مینسک طی چند ماه اخیر هستند، چرا که این مسئله نشان دهنده افزایش وابستگی بلاروس به روسیه است.

استولتنبرگ با اشاره به اینکه ناتو یک اتحاد دفاعی است تأکید کرد: من نمی خواهم حدس و گمان های زیادی درباره فرایند اوضاع آینده بزنم، ولی ما با دقت زیاد حوادث اتفاق افتاده در بلاروس را زیر نظر داریم. واضح است که ما آمادگی داریم که درصورت بروز هر نوع تهدیدی از جانب مینسک یا مسکو از هر یک از کشورهای عضو پیمان دفاع کنیم و تردیدی در این خصوص وجود ندارد.

دبیرکل ناتو یادآور شد که موضوع حوادث اتفاق افتاده اخیر در بلاروس در نشست آینده سران این سازمان در بروکسل مورد آنالیز و گفتگو قرار خواهد گرفت. به گفته وی، در این رابطه در مورد بعضی توافقنامه های مشارکتی با بلاروس که در حال حاضر مسکوت باقی مانده، تجدید نظر خواهد شد.

پیش از این، سرگئی ناریشکین مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه در نشست مشترک مقامات این اداره با سازمان کا.گ.ب بلاروس اعلام نموده بود که روسیه و بلاروس با اقدامات خصمانه کشورهای غربی که یک جنگ ترکیبی و اقدامات تهاجمی مشخصی را علیه حاکمیت این دو کشور براه انداخته اند، کنار نخواهند آمد و با آنها مقابله می نمایند .

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1405

به "نگرانی دبیرکل ناتو از همکاری نزدیک روسیه و بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی دبیرکل ناتو از همکاری نزدیک روسیه و بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید