(ویدیو) دستفروشی قهرمان کشتی دنیا در اندیمشک!

به گزارش شهر وبلاگ، خبرنگاران- اینکه شرایط همه قهرمانان و مدال آوران ایرانی در رقابت های جهانی چندان گل و بلبل نباشد عجیب نیست؛ با این حال، اینکه استعداد های خارق العاده دیروز به حال خود رها شوند و نتوان به شکوفایی بیشتر آن ها پرداخت نگران کننده است؛ یکی از همین قهرمان ها و البته استعداد ها محسن مدهنی دارنده مدال طلای مسابقات جهانی کشتی است. شاید بیش از آنکه او را به اسم محسن مدهنی بشناسند به نام کشتی گیر ایرانی می شناسد که توانست فن اصیل مشک سقا را آن هم بعد از 50 سال دوباره اجرا کند؛ آنهم در رقابت های جهانی و روی یک حریف از بلغارستان.

(ویدیو) دستفروشی قهرمان کشتی دنیا در اندیمشک!

فیلم هنرمندی محسن با فن مشک سقایش آن موقع، آن وقت دست به دست چرخید و تحسین بزرگان کشتی را به همراه داشت که کمتر کسی تصور می کرد محسن مدهنی جوان، چندسال بعد مجبور گردد بیخیال هنرنمایی روی تشک کشتی گردد و برای امرار معاش به دستفروشی رو بیاورد. البته که دستفروشی شغل شریفی است، ولی اینکه او را حتی در همین حرفه با پول بخورونمیرش هم راحت نگذاشته اند مساله دیگری است. او با انتشار ویدیویی می گوید از بیکاری و اجبار، به شغل دست فروشی در اندیمشک روی آورده و حالا با برخورد عوامل اجرائیات شهرداری روبرو شده و ناچار به جمع کردن بساط خود شده است!

محسن مدهنی، از همان دوران کودکی علاقه زیادی که به کشتی داشت و توانست خیلی زود و در دوران نونهالی وارد این عرصه گردد. او پیروز شد عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارند و در مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان کشتی ایران شرکت نمایند و به تیم ملی راه پیدا نماید.

در سال 2017 در مسابقات پنج وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان دنیا که در شهر آتن پایتخت یونان برگزار می شد محسن مدهنی در وزن 58 کیلوگرم توانست که حریف هندی خود را با نتیجه 14 بر 3 شکست پشت سر بگذارد و مدال طلای دنیا را به گردن بیاویزد. او در این مسابقات توانسته بود کشتی گیران کشور های جمهوری چک و بلغارستان ژاپن را شکست بدهد.

اجرای فن مشک سقا توسط محسن مدهنی

فن مشک سقا چیست؟

هنگامى که حریف در خاک نشسته، کشتى گیر مجرى از یک سمت در پشت او به حالت زانو زده قرار مى گیرد. سپس کمر حریف را با قلاّب کردن دست ها محکم مى گیرد. مجرى بعد از دریافت کمر حریف، در حالى که در یک طرف بدن او به روى پاهاى خود قرار مى گیرد، به سرعت حریف را تا ارتفاع بالاتر از کمر، بالا مى آورد به طورى که کمر حریف از یک سمت کاملاً زیر بغل دست نزدیک مجرى قرار گیرد و سپس در همین لحظه، با بردن کمر و نشیمنگاه خود به زیر مرکز ثقل بدن حریف در حالى که زانوهاى مجرى نیمه خمیده هستند، با راست کردن پاهاى خود، پائین تنه حریف را از پشت به طرف بالا پرتاب مى کند و بالاتنه او را به طرف پائین سرازیر مى نماید و با وارد ساختن ضربه کمر و نشیمنگاه خود، حریف را از جلو به گونه اى پرتاب مى کند که مستقیماً به روى پل مى رود.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: فرارو
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 895

به "(ویدیو) دستفروشی قهرمان کشتی دنیا در اندیمشک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدیو) دستفروشی قهرمان کشتی دنیا در اندیمشک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید