پرتکل های بهداشتی در ترکیش ایرلاین

    به گزارش وبلاگ جمال سیدی،
  • سلامت و ایمنی بهداشتی کارکنان فرودگاه: اول از همه، کارفرمایان باید وسایل ایمنی بهداشتی اعم از ماسک پزشکی، دستکش، شیلد محافظ صورت، عینک ایمنی را برای کارکنان خود به صورت مستمر فراهم آورند. این اقدام باید برای هر دو گروه کارکنان فرودگاه ها و هواپیمایی ها؛ هم برای کارکنانی که به طور مستقیم با مسافران در تماس هستند و هم آن دسته که در تماس نیستند به طور یکسان انجام گردد. یکی دیگر از پرتکل های بهداشتی در ترکیش ایرلاین این است که کارکنان موظف هستند مادامی که در حال کار هستند از این وسایل به طور تمام وقت و بدون کنار گذاشتن آن ها از این وسایل استفاده نمایند.
  • اقدامات پیشگیرانه: می بایست اقلامی مانند محلول های ضدعفونی نماینده دست، محلول های ضدعفونی نماینده سطوح و وسایل و …. برای فضاهای سربسته مانند ساختمان ترمینال، دفاتر و دیگر قسمت های فرودگاه ها از طرف مسئولین فرودگاه فراهم و تعبیه شوند. مسئولین فرودگاه ها موظف به ایجاد آموزش آنلاین برای رعایت بهداشت فردی در برابر بیماری کوید19، کنترل عفونت و گندزدایی و استفاده درست و به اندازه از ضدعفونی نماینده ها و همچنین نحوه استفاده درست از وسایل محافظتی مانند دستکش، ماسک و… و چگونگی حفظ سلامت روان و جسم برای کارکنان خود هستند. علاوه بر این، مسئولین اجرایی فرودگاه ها برای حفظ سلامت پرسنل باید فضایی جدا از جمعیت مسافران برای استراحت کارکنان در هر فرودگاه فراهم نمایند. همچنین برای کنترل دمای بدن کارکنان فرودگاه در میان هر ورودی دوربین های حرارتی برای سنجش دمای کارکنان در فرودگاه نظامیه نصب شده است. در صورتی که کارکنان فرودگاه دچار عوارضی مانند سرفه، تب و علائم تنگی نفس شوند، مستقیما به قسمت سلامت فرودگاه منتقل می شوند و بنا بر راهنمای بیماری کوید 19 وزارت بهداشت ترکیه تحت مراقبت قرار می گیرند. همچنین، فرودگاه ها موظف هستند که محلول های ضدعفونی نماینده دست را در اختیار کارکنان چه در زمان خدمت و چه در زمان استراحت در اختیار ایشان قرار دهند.

اقدامات و امکانات مضاف در فرودگاه ها: از دیگر پرتکل های بهداشتی در ترکیش ایرلاین اقدامات و امکاناتی است که هم برای مسافران و هم برای کارکنان باید به این صورت فراهم گردد که حداقل میان هر فرد با فرد دیگری 1 متر فاصله هوشمند در ساختمان ترمینال و دیگر قسمت های مورد استفاده (قسمت هایی مانند حافظت، قسمت های مربوط به مصارف غذایی مانند رستوران ها و مغازه ها و قسمت انتقال بارها به مسافران) وجود داشته باشد. مراکز تهیه هوای سرد و گرم در ساختمان ترمینال فرودگاه باید در حالت سالم قرار داشته باشند و هوای تازه را به داخل ساختمان وارد نمایند تا از شیوع هوای ناسالم و مملو از ویروس کرونا جلوگیری گردد. هوای مطبوع می بایست در قسمت هایی از فرودگاه پخش گردد که میزان کم تری از مسافران در آن نقاط حضور دارند. همچنین این دستگاه ها باید مجهز به فیلترهای تصفیه هوای (HEPA) مجهز باشند. در صورتی که وجود این دستگاه ها در فرودگاه میسر نبود، مسئولین فرودگاه باید به وسیله کانال های تعبیه شده امکان ورود هوای تازه را به داخل ساختمان ترمینال فراهم نمایند. تمام اقدامات نام برده می بایست برای آنالیز مسافران، کارکنان و وسایل و چمدان های مسافران انجام گردد. محلول های ضدعفونی نماینده دست باید قبل و بعد از نقاط آنالیز فرودگاه ها برای مسافران تعبیه شوند. تمام ابزار و وسایل مربوط به فرودگاه باید به طور مداوم پاک سازی و گند زدایی شوند. وسایل محافظتی مانند ماسک پزشکی، دستکش و عینک مخصوص برای کارکنان بخش ایکس ری (X-Ray) می بایست چند نوبت در طول ساعات کاری تعویض گردد.

پرتکل های بهداشتی در ترکیش ایرلاین

الزامات شرکت های هواپیمایی

مجلات و بروشورهای شرکت های هواپیمایی تعبیه شده در جایگاه های هواپیما باید برداشته شوند. جایگاه های دو ردیف آخر سمت راست هواپیما باید تحت عنوان ناحیه ایزوله کووید 19 مشخص شوند و خالی بمانند. اقدامات احتیاطی برای مسافران: پیش از سوار شدن؛ در حین چک-این (ورود مسافران به فرودگاه)، شرکت های هواپیمایی می بایست به جای گذاری مسافران در هواپیما توجه نمایند به طوریکه تا جایی که امکان دارد جایگاه ها خالی باشند. جایگاه مسافر روبروی جایگاه خدمه هواپیما باید خالی باشد در صورتیکه پارتیشن (دیوار جداساز) وجود نداشته باشد یا امکان فاصله گذاری اجتماعی در آن قسمت نباشد و یا خدمه پرواز شیلد نگذاشته باشد. باید از مسافرا درخواست گردد تا فرم مشخص بهداشت عمومی را پر نمایند. درحین سوار شدن؛ مسافران می بایست بر حسب محل استقرار با حفظ فاصله اجتماعی وارد هواپیما شوند. هم چنین حرکت مسافران در هواپیما باید کاهش یابد. باید از اینکه مسافران در حین سوار شدن از محلول های پاک نماینده دست استفاده می نمایند اطمینان حاصل گردد. به منظور حفظ فاصله اجتماعی در حین سوار و پیاده شدن و کاهش تماس فیزیکی خدمه پرواز، ساک ها و بارهای دستی به استثناء کیف زنانه، کیف سامسونت، لپ تاپ و کیف لباس کودک نباید در هواپیما پذیرفته شوند. در حین بسته بندی کالسکه کودک، در ورودی هواپیما فاصله اجتماعی می بایست رعایت گردد. در هواپیما؛ اطلاعات امنیت پرواز باید تدابیر پرواز را در محدوده کووید 19 در بر گیرد. خدمه پرواز باید از مسافرانی که تب، سرفه، آبریزش بینی و مسائل تنفسی دارند آگاه شوند. مسافران در هواپیما باید از ماسک بهداشتی استفاده نمایند. بچه ها نوزاد تا دو ساله به خاطر احتمال خفگی نباید از ماسک استفاده نمایند. در بچه ها 2 تا 12 سال ماسک یا پارچه با سایزی متناسب باید استفاده گردد. مسافران با بیماری های خاص مثل بیماری های قلبی، تنفسی، آسم و اوتیسم که نمی توانند از ماسک استفاده نمایند، با گزارش پزشکی و پوشش صورت می توانند سفر نمایند. وسایل مورد احتیاج که به مسافران داده خواهند شد در صورت امکان باید شخصی باشند در غیر اینصورت باید پس از هر بار استفاده تمیز، شسته و بسته بندی شوند.بالشت ها و پتوهای بسته بندی شده باید در پروازهای بیش از 2 ساعت استفاده شوند. وعده غذایی نباید در پروازای کمتر از 2 ساعت سرو شوند. حتی الامکان قبل از سوار شدن مسافران، غذاها و نوشیدنی های از پیش بسته بندی شده باید سرو و یا فروخته شوند و در جای خود گذاشته شوند. در صورت لزوم خدمات پرواز، خدمات می بایست در بسته بندی های تکی به مسافران عرضه شوند و در حین سفرهای طولانی خدمات می توانند در قالب بسته بندی های تکی ارائه شوند.از آنجایی که هنگام خوردن و نوشیدن ماسک برداشته می گردد، مسافرانی که کنار هم می نشینند نباید با هم آغاز به خوردن و آشامیدن نمایند. بعد از اینکه یک مسافر خوردن و آشامیدن را به اتمام رساند، مسافری که در کنارش نشسته می تواند آغاز به خوردن و آشامیدن کند و در این خصوص باید هشدار داده گردد. برای استفاده از توالت نباید صف ایجاد گردد و باید از انتظار مسافران در راهروها خودداری گردد. حین خروج از هواپیما؛ به منظور حداقل کردن تماس فیزیکی در حین فرود، باید از اینکه مسافران در گروه های کوچک می ایستند و از هواپیما خارج می شوند اطمینان حاصل گردد و باید در این خصوص اقدامات و هشدارهای لازم داده شوند. پس از اینکه همه مسافران از هواپیما خارج شدند، خدمه پرواز باید در کابین خلبان را باز نمایند. خدمه پرواز می بایست تجهیزات حفاظت شخصی خود را بدون تماس فیزیکی با سایرین تعویض نمایند و باید با وسایل نقلیه خاص انتقال داده شوند. تجهیزات حفاظت شخصی که در هواپیما باید استفاده شوند؛ در حین پرواز، خدمه و عوامل پروزا می بایست از ماسک بهداشتی استفاده نمایند. توصیه می گردد. لازم به ذکر است که پرتکل های بهداشتی در ترکیش ایرلاین و دیگر ایرلاین های دیگر ترکیه به طور جد پیگیری می شوند.

اقدامات موثر در سلامت و ایمنی بهداشتی

سلامت و ایمنی بهداشتی مسافران: رعایت نکات بهداشتی در سلامت برای تمام مسافرانی که با پروازهای ترکیه همراه می شوند یک ضرورت بلامنازع است. رعایت ایمنی بهداشتی و استفاده از وسایل محافظت نمایند در برابر شیوع بیماری کوید 19 مانند ماسک، دستکش و … لازم است و در صورت عدم رعایت این نکات، تمام مسافران تخطی نماینده و همچنین هواپیما حامل آن ها و وسایل همراه شان نیز اجازه ورود پیدا نخواهند کرد و حضور ایشان در فرودگاه مجاز نخواهد بود. دمای بدن مسافران در هنگام ورود به فرودگاه با تب سنج های دوربینی و دما سنج های از راه دور اندازه گیری خواهد شد. دریافت دمای بدن مسافران به وسیله تب سنج های دوربینی و دماسنج های از راه دور شامل حال مسافران بین المللی و ترکیه ای خواهد شد و تفاوتی میان هر دو گروه در انجام این آزمایش وجود ندارد. فرایند تب سنجی از مسافران را مسئولین مرتبط فرودگاه در هنگام ورود مسافران به ساختمان ترمینال فرودگاه انجام می دهند. لازم به ذکر است مسافرانی که به وسیله راه های دریایی وارد کشور ترکیه می شوند نیز به وسیله تیم سلامت مرزی و تیم سلامت بنادر با دستگاه های تب سنج دوربینی و دما سنج از راه دور مورد آنالیز قرار می گیرند. تنها مسافرانی اجازه ورود مستقیم به ترمینال ها را دارند که از قوانین مستثنی تحت عنوان حفاظت پی آر ام (PRM) باشند. حفاظت های (PRM) مانند بچه ها، معلولان و حیوانات. این نوع مراقبت ها تنها به زمان ورود به خاک ترکیه از مسیرهای دریایی، زمینی و هوایی معطوف نمی گردد؛ علاوه بر انجام آزمایش تب سنجی، این امکان برای کم تر کردن خطرات شیوع بیماری کوید 19 در میان مسافرانی که از کشورهای پرخطر پا به ترکیه می گذارند فراهم شده است که مسافران کشورهای پرخطر از ورودی ها و خروجی های مجزا در مرز ترکیه استفاده نمایند. در راستای پرتکل های بهداشتی ترکیش ایرلاین و دیگر ایرلاین های ترکیه، استفاده از این ورودی ها و خروجی ها تنها زمانی امکان پذیر است که مسافران با انجام موارد موردنظر ترمینال ها و گذر از آزمایش تب سنجی اجازه ورود را به دست آورده باشند. مسافرانی که از مناطق پرخطر دنیا وارد مرز ترکیه می شوند جدا از تب سنج های دوربینی با دوربین های حرارتی نیز مورد آنالیز قرار می گیرند. مسافرانی که با علائمی مانند سرفه، تب و دردهای تنفسی به مرز ترکیه ورود نمایند، با استفاده از ماسک های پزشکی، مستقیما به قسمت سلامت فرودگاه منتقل می شوند و بر اساس راهنمای بیماری کوید 19 که از طرف وزارت بهداشت ترکیه تنظیم شده است مراقبت و مدیریت می شوند. امکان دارد برخی از ایرلاین ها برای آنالیز موارد کوید 19 از مسافران خود اطلاعات شخصی شان اعم از آدرس و محل اقامت قبلی را بخواهند و این اطلاعات را با وزارت بهداشت ترکیه به اشتراک بگذارند. همچنین، بعد از گذر از مرز ترکیه به مقصد بعدی نیز امکان دارد از طرف مقصد سوم از مسافر خواسته گردد تا آدرس محل اقامتش را در مدت زمان اقامت بین مرزی اش در ترکیه را، قبل از پرواز به مقصد سوم، باز هم در اختیار ایرلاین مربوطه قرار دهد.

منبع: الی گشت

به "پرتکل های بهداشتی در ترکیش ایرلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتکل های بهداشتی در ترکیش ایرلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید