کرونا و نزول 88 درصدی گیشه سینماها در آسیا و اقیانوسیه

به گزارش شهر وبلاگ، درآمدهای گیشه سینماها در منطقه آسیا و اقیانوسیه به دلیل شیوع ویروس کرونا با کاهش بسیار شدید روبرو شده است.

کرونا و نزول 88 درصدی گیشه سینماها در آسیا و اقیانوسیه

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از ورایتی نوشت: دو موسسه تحلیل اطلاعات اقتصادی S & P و OPUSData در گزارش خود اعلام کردند که مجموع فروش سینما در منطقه آسیا-اقیانوسیه به عنوان عظیمترین منطقه سینمایی دنیا در سه ماه نخست سال 2020 میلادی تنها 528 میلیون دلار بوده است که از کاهش 88 درصدی در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته حکایت دارد.

سالن های سینما در مناطق مختلف آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا و بر اساس دستورنامه های محلی و ملی تعطیل شده اند. سینماهای چین به عنوان دومین بازار عظیم سینمایی دنیا از اواخر ماه جولای ناگزیر به بستن درهای خود به روی مخاطبان بوده اند و بخش عظیمی از سینماها در کره جنوبی نیز با درخواست های فراوان خاتمه تعطیل شدند.

در ژاپن که شرایط اضطراری تا اواسط ماه آوریل اعلام نشد حتی مقامات محلی نیز قادر به ملزم کردن سینماها برای تعطیلی نبودند گرچه بسیاری از سینماها خودشان فعالیت خود را متوقف کردند. حتی بدون تعطیلی اجباری، گیشه سینمای ژاپن در سه ماه نخست 2020 با کاهش 46 درصدی به 190 میلیون دلار نزول پیدا نموده است.

در کره جنوبی نیز با اُفت 65 درصدی فروش، گیشه ژانویه تا انتهای مارس 140 میلیون دلار گزارش شده است. سینماهای استرالیا هم با کاهش 32 درصدی فروش در گیشه در مجموع 110 میلیون دلار در سه ماه ابتدایی سال فروش داشته اند.

در میان 10 بازار عظیم سینمایی دنیا خارج از آمریکا، منطقه آسیا-اقیانوسیه میزبان پنج بازار است و چین و ژاپن و کره جنوبی در رتبه های اول تا سوم آن قرار دارند. هند در رتبه ششم عظیمترین بازارهای سینمایی خارج از آمریکا قرار داد و استرالیا نیز رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 266

به "کرونا و نزول 88 درصدی گیشه سینماها در آسیا و اقیانوسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا و نزول 88 درصدی گیشه سینماها در آسیا و اقیانوسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید