گوشی های سامسونگ در کدام کشورها ساخته می شوند؟

به گزارش شهر وبلاگ، همانطور که احتمالا می دانید، گوشی های هوشمند معمولا در کشورهای مختلفی ساخته می شوند. اگرچه بر روی جعبه بیشتر محصولات می توانید محل ساخته شدن آن را ببینید، اما در مورد گوشی های هوشمند قضیه به این سادگی ها نیست. سامسونگ یکی از بزرگ ترین شرکت های کره ای محسوب می شود ولی مانند بسیاری از دیگر شرکت ها، گوشی های این شرکت در کشورهای مختلفی تولید می شوند که در ادامه به این کشورها می پردازیم.

گوشی های سامسونگ در کدام کشورها ساخته می شوند؟

ویتنام

تقریبا نیمی از کل گوشی های سامسونگ در کشور ویتنام تولید می شوند. انتظار می رود بعد از سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری سامسونگ در ویتنام برای رقابت با برندهای مختلف، درصد گوشی های ساخت ویتنام از این مقدار هم بیشتر بگردد.

سامسونگ در حال حاضر دو کارخانه بزرگ تولید گوشی در ویتنام دارد که مسئول تولید 120 میلیون گوشی در سال هستند. گفته می گردد حتی در اروپا و آمریکا هم درصد قابل توجهی از گوشی های سامسونگ از کشور ویتنام راهی این بازارها می شوند.

هند

کارخانه های سامسونگ در هند سالانه بیش از 100 میلیون گوشی تولید می کنند. این کارخانه ها عمدتا وظیفه ساخت گوشی های سری گلکسی A و گلکسی M را بر عهده دارند. اگرچه بیشتر این گوشی ها در همان بازار هند به فروش می رسند، اما درصد اندکی از آن ها راهی بازارهای اروپا، آفریقا و غرب آسیا می شوند. در سال 2017 سامسونگ اعلام کرد که با سرمایه گذاری بیش از 600 میلیون دلار بر روی کارخانه های خود در هند، قصد دارد میزان تولید این کارخانه ها را دو برابر کند.

کره جنوبی

با وجود اینکه سامسونگ یک شرکت کره ای محسوب می گردد، اما فقط 8 درصد از گوشی های این شرکت در کره جنوبی تولید می شوند. مانند خطوط تولید هند، این گوشی ها هم عمدتا به دست کاربران کره ای می رسند. روی هم رفته هزینه تولید در این کشور بیشتر از کشورهایی مانند هند و ویتنام است و بنابراین سامسونگ ترجیح می دهد بخش بزرگی از محصولات خود را در کشورهای دیگری تولید کند.

برزیل

کاربران ساکن آمریکای لاتین که می خواهند گوشی های سامسونگ را بخرند، معمولا گوشی های ساخت کشور برزیل به دستشان می رسد. سابقه خطوط تولید گوشی های سامسونگ در برزیل به سال 1999 برمی گردد و بیش از 6 هزار کارگر برزیلی برای این شرکت کار می کنند. سامسونگ به لطف بهره گیری از قوانین مالیاتی در برزیل می تواند گوشی های خود را با قیمت مناسبی به دیگر کشورهای منطقه صادر کند.

اندونزی

سامسونگ طی چند سال گذشته به کشور اندونزی توجه نشان داده است. فرایند تولید گوشی های سامسونگ در اندونزی از سال 2015 آغاز شده و سالانه فقط 800 هزار گوشی در این کارخانه تولید می گردد که این گوشی ها عمدتا به دست کاربران ساکن این کشور می رسند. به نظر می رسد سامسونگ قصد ندارد ظرفیت تولید گوشی های خود را در این کشور افزایش بدهد و به همین حد تولید فعلی راضی است.

تایوان

سامسونگ از سال 1994 بخشی از محصولات خود را در تایوان تولید می کند. طبق گزارش ها ماهانه 600 هزار گوشی در این کشور تولید می شوند که این آمار بیشتر هم خواهد شد. از بین گوشی های مهمی که در این کشور ساخته می شوند می توانیم به سری گلکسی نوت اشاره کنیم.

جای خالی چین

اگرچه سامسونگ قبلا بخشی از گوشی های خود را در چین تولید می کرد، اما اواسط 2019 این فرایند را به طور کامل متوقف کرد. بنابراین غیر از اینکه گوشی قدیمی بخرید، گوشی های جدید سامسونگ ساخت کشور چین نیستند. این تصمیم سامسونگ با اعتراض کاربران چینی روبرو شد و فروش گوشی های این شرکت در بازار چین کاهش پیدا کرد. در حال حاضر، سامسونگ کمتر از یک درصد از سهم بازار موبایل چین را در اختیار دارد.

سخن آخر

همانطور که می بینید، سامسونگ در کشورهای مختلف از طریق کارخانه هایی که در اختیار دارد سالانه میلیون ها گوشی تولید می کند. همین رویکرد باعث شده مثلا کاربران هندی برای خرید گوشی های سامسونگ قیمت مناسب تری بپردازند. از طرف دیگر اگرچه برخی کاربران فکر می کنند که کیفیت تولید این کارخانه ها تفاوت زیادی با یکدیگر دارند، اما شرکت هایی مانند سامسونگ به این موضوع توجه زیادی نشان می دهند تا تمام گوشی ها کیفیت یک دستی داشته باشند.

منبع: MakeUseOf

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1400

به "گوشی های سامسونگ در کدام کشورها ساخته می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های سامسونگ در کدام کشورها ساخته می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید