40 درصد مصرف برق مربوط به وسایل سرمایشی است، 106 میلیارد تومان پاداش کم مصرفی به مشترکین خانگی

به گزارش شهر وبلاگ، متولی زاده گفت:در تابستان 40 درصد از مصرف برق مربوط به بحث سرمایش می شود که با روش های ساده قابل مدیریت است.

40 درصد مصرف برق مربوط به وسایل سرمایشی است، 106 میلیارد تومان پاداش کم مصرفی به مشترکین خانگی

به گزارش خبرنگار، متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر در برنامه گفت و گوی 18:30 شبکه خبر در خصوص مدیریت مصرف برق در روزهای گرم تابستان گفت: برق از تولید به مصرف است و حساسیت بالایی دارد از این رو همکاران ما بدون وقفه در نیروگاه ها فعالیت دارند.

او افزود: بحث سرمایش، مهمترین علت افزایش مصرف برق در روزهای گرم سال به شمار می رود . در تابستان 40 درصد از مصرف برق مربوط به بحث سرمایش می شود.

متولی زاده اعلام کرد: 95 درصد تجهیزات شبکه برق در داخل کشور تولید می شود.

مدیرعامل توانیر اعلام کرد: پیک بار مصرف برق امروز به 58 هزار و 250 مگاوات رسید که یک درصد از مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

متولی زاده افزود: به دلیل ورود صنایع بزرگ به مدار تولید و ورود لوازم و تجهیزات جدید، هر سال 5 درصد به میزان مصرف برق کشور اضافه کرده می شود که دو راه احداث نیروگاه جدید و مدیریت مصرف برای پاسخگویی به این افزایش مصرف وجود دارد.

او ادامه داد: باید سالیانه 3 تا 4 هزار مگاوات نیروگاه در کشور ساخته شود که سرمایه گذاری 100 میلیارد تومان نیاز دارد. می توان در کنار افزایش ظرفیت تولید، مدیریت مصرف را هم انجام داد که هزینه کمتری صرف ساخت نیروگاه شود.

مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه 14 استان در شرایط قرمز مصرف برق قرار دارند گفت: از روی نمودار بار مصرفی استان ها، میزان مصرف هر استان تعیین می شود و در هر ساعت متغیر است.

او ادامه داد: مدیریت مصرف، کار مشترک بین مردم و همکاران صنعت برق است. بر اساس امضای تفاهم نامه ای که با مشترکین صنعتی و کارخانه ای داشتیم، این مشترکین بزرگ در ساعات اوج بار، میزان مصرف خود را کاهش دادند و از طرح های تشویقی ما بهره مند شدند.

مدیرعامل توانیر اعلام کرد: سال گذشته 120 هزار مشترک بزرگ با ما همکاری کردند و باعث شد تابستان بدون خاموشی بگذرانیم و 3 هزار و 800 مگاوات برق مدیریت شد. به ازای آن هم 342 میلیارد تومان به عنوان امتیاز تشویقی از هزینه برق مشترکین کاسته شد.

او افزود : همچنین سیستم تشویقی برای مردم هم تعیین شده و سال گذشته 106 میلیارد تومان پاداش به مشترکین خانگی دادیم.

متولی زاده گفت: در 4 ماه اول امسال 10.6 درصد مصرف برق صنعتی و 4.3 درصد مصرق برق کشاورزی اضافه شده است که نشان می دهد همزمان با مدیریت مصرف برق، میزان تولید در کشور افزایش یافته است.

او با اشاره به قطعی برق تعدادی از ادارات پرمصرف گفت: مدیریت مصرف انرژی یک مسئولیت اجتماعی است و همه مردم باید به این مسئولیت عمل کرده و به همنوعان خود کمک کنند . 1 کیلو وات ساعت انرژی، معادل مصرف برق 4 دستگاه تنفس مصنوعی که یک شبانه روز کار کند است و اگر کولر گازی به جای درجه 18 روی 24 تنظیم شود 1 کیلو وات در مصرف برق صرفه جویی می شود و در این شرایط کرونایی جان 4 بیمار را نجات خواهد داد.

  • علت قطعی برق امروز غرب تهران چه بود؟

متولی زاده شرح داد: مردم می توانند بدون اینکه رفاه آن ها کاسته شود، 30 درصد مصرف برق خود را به روش های ساده تعدیل کنند.

او با اشاره به راهکارهای مدیریت مصرف برق گفت: عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات بین 1 تا 5 بعد از ظهر، استفاده از روشنایی روز، تنظیم درجه حرارت کولرهای گازی و استفاده از دورکند کولرهای آبی از جمله راهکارها به شمار می رود.

متولی زاده شرح داد: مشترکین اگر 10 درصد از مصرف خود را کاهش دهند، 20 درصد هزینه برق آن ها کم خواهد شد.

ان مقام مسئول گفت: سال گذشته برنامه 099 و 098 یعنی تابستان 99 و 98 بدون خاموشی، تنظیم شد و خوشبختانه با همکاری خوب مردم و برنامه ریزی وزارت نیرو تابستان سال قبل و امسال تا این لحظه خاموشی نداشتیم.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 550

به "40 درصد مصرف برق مربوط به وسایل سرمایشی است، 106 میلیارد تومان پاداش کم مصرفی به مشترکین خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 درصد مصرف برق مربوط به وسایل سرمایشی است، 106 میلیارد تومان پاداش کم مصرفی به مشترکین خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید