40 نفتکش به لیست سیاه تحریم های آمریکا اضافه شدند

به گزارش شهر وبلاگ، خبرنگاران :آمریکا به دنبال وضع تحریم ها روی دستکم 40 نفتکش به دلیل همکاری و تجارت با ونزوئلا است.

40 نفتکش به لیست سیاه تحریم های آمریکا اضافه شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، منابع کشتیرانی به رویترز اظهار کردند که تحریم های احتمالی روی کشتیهای مختلف ممکن است به زودی وضع شوند با این حال هنوز تصمیم در این باره گرفته نشده است.

این کشتی ها ممکن است شامل 25 ابرنفتکش باشند که هر کدام ظرفیت حمل دو میلیون بشکه نفت را دارد و همچنین 17 کشتی کوچکتر را دربربگیرند.

وزارت خزانه داری آمریکا، کاخ سفید و وزارت خارجه این کشور هنوز در این باره اظهارنظر نکردند. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هفته پیش در بیانیه ای ادعا کرد که شرکت هایی که نفت ونزوئلا را حمل می نمایند در واقع از مردم این کشور دزدی می نمایند!

مقامات آمریکایی مکررا نفتکش ها و شرکت های کشتیرانی را بر سر همکاری با ونزوئلا در لیست سیاه قرار داده اند. واشنگتن از ژانویه سال 2019 شرکتی نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا را با هدف سرنگونی دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور هدف تحریم قرار داده و هشدار داده است اگر دیگران تحریم ها را رعایت ننمایند، هدف تحریم قرار خواهند گرفت.

وزارت خزانه داری آمریکا هفته گذشته چهار شرکت کشتیرانی را به دلیل حمل نفت ونزوئلا هدف تحریم قرار داد.

بر اساس گزارش رویترز، مادورو تحریم ها را عامل مسائل ونزوئلا خوانده و واشنگتن را متهم نموده است به دنبال سرنگونی وی برای به دست دریافت کنترل ذخایر نفتی وسیع ونزوئلا است. آمار رفینیتیو آیکان و اسناد داخلی شرکت PDVSA نشان داده که صادرات نفت ونزوئلا در ماه مه به پایین ترین میزان از سال 2003 سقوط نموده است. این شرکت و جوینت ونچرهایش در ماه میلادی گذشته 451 هزار و 935 بشکه در روز نفت و سوخت در 18 محموله صادر کردند که پایین ترین میزان در 17 سال اخیر است. برنامه صادرات شرکت PDVSA برای ژوئن تغییر چندانی نسبت به ماه مه نشان نمی دهد.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 366

به "40 نفتکش به لیست سیاه تحریم های آمریکا اضافه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 نفتکش به لیست سیاه تحریم های آمریکا اضافه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید