اروپا: آمریکا نمی تواند خواهان تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گردد

به گزارش شهر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه کمیسیون سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وانگ یی وزیر امور خارجه چین دهمین دور از گفتگوهای استراتژیک را به صورت ویدئو کنفرانس دنبال کردند.

اروپا: آمریکا نمی تواند خواهان تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گردد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

پس از این ملاقات، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره درخواست آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که قرار است به زودی در پاییز سال جاری در سازمان ملل خاتمه یابد، گفت: با شرکای چینی خود بر این موضوع توافق داریم که تحریم مربوط به زمان و با جدول زمانی تعیین است.

بورل در این ارتباط همچنین گفت: آمریکا از برجام خارج شده و در حال حاضر نمی تواند ادعا نمایند که هنوز عضوی از برجام است تا درباره موضوع (تحریم تسلیحاتی) تعامل کند، تعیین است که آمریکا دیگر عضو برجام نیست.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری همچنین به گفتگوهای خود با چین در زمینه مسائل دیگر از جمله مقابله مشترک با شیوع ویروس کرونا و شرایط فعلی این بحران جهانی اشاره نمود و بر کوشش های مشترک در مقابله با بحران شیوع کرونا تاکید نمود.

بورل در ادامه همچنین اضافه کرد که گفتگوهای استراتژیک اخیر با پکن سازنده بوده و اتحادیه اروپا در موضع تقابل با چین قرار ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 365

به "اروپا: آمریکا نمی تواند خواهان تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا: آمریکا نمی تواند خواهان تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید