طول این مار 3 برابر پراید است!، عکس

به گزارش شهر وبلاگ، فرادید نوشت: در این جا لیست ده مورد از بزرگ ترین مارهای دنیا را می خوانید؛ کوچکترین مار این لیست بیشتر از 3 متر طول دارد.

طول این مار 3 برابر پراید است!، عکس

سنجش و لیست کردن بزرگ ترین مارهای دنیا کار ساده ای نیست. علاوه بر خطرات واضح نزدیک شدن به یک مار با نوار متر، مارها معمولاً روی یک خط کاملاً صاف، بی حرکت نمی مانند. پس اگر بخواهید ماری را میزان بگیرید (گرچه پیشنهاد می کنیم چنین کاری نکنید!) برترین کار این است که پیش از این کار، به مار داروی مسکن قوی بزنید. در ادامه این مطلب، لیستی از ده مورد از بزرگ ترین مارهای دنیا را می خوانید!

عوامل زیادی می تواند بر وزن و میزان مارها اثر بگذارد، پس برای اجتناب از اشتباه، ما مارهای وحشی را میزان گیری کردیم نه مارهای در قفس، چون این قبیل مارها معمولاً سنگین تر از مارهای وحشی هستند و به علت دسترسی آسان به غذا رشد طولی بیشتری دارند. در نهایت، به علت عدم اطمینان به داده های موجود، به این لیست نیز باید با تردید نگریست.

10. شاه قهوه ای

شاه قهوه ای که نام دیگر آن مالگا (Mulga) است، یک گونه بسیار سمی و بومی بخش های بزرگ استرالیاست. طول این مار بیش از 3.3 متر در حیات وحش ثبت شده است. این گونه با اینکه به خطرناکی گونه های دیگر استرالیایی نیست، زهر آن در مقادیر زیاد می تواند منجر به لخته شدن خون و آسیب عضلانی گردد.

9. بوآی کانستریکتور

مارهای بوآی کانستریکتور غیرسمی هستند و معمولاً در سکونتگاه های گرمسیری آمریکای جنوبی یافت می شوند. تنوع رنگ و الگوی آن ها زیاد است و این ویژگی به آن ها یاری می نماید با محیط پیرامون شان یکی شوند. به طور میانه، طول این مارها در حیات وحش به 4 متر می رسد و به طور کلی ماده های این گونه درازتر از نرها هستند.

8. مامبای سیاه

مامبای سیاه چه روی زمین چه روی درخت یکی از ترسناک ترین مارهای دنیاست. طول این مار به طور میانه 3 متر است، اما مارهای بالغ در حیات وحش تا 4.3 و 4.5 متر هم رشد می نمایند. این مار در صورت احساس خطر، می تواند از فاصله نسبتاً دور حمله کند و با سرعت 16 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و از دندان های بسیار تیز خود، پشت سر هم و سریع نیش بزند.

7. پایتون هندی

پایتون هندی سمی نیست و بسیار هم کند و پرزحمت حرکت می نماید. درازترین مار پایتون هندی ثبت شده در پاکستان 4.6 متر طول و 52 کیلوگرم وزن دارد.

6. شاه کبرا

شاه کبرا درازترین مار سمی لیست ماست با طول میانه 3.2 تا 4 متر. یک مورد این مار در حیات وحش به طول 5.85 متر ثبت شده است. این مار از مارهای دیگر تغذیه می نماید از جمله شاه کبراهای دیگر و در صورت احساس خطر می تواند دوز مرگباری از سم فلج نماینده عصبی اش را به انسان منتقل کند.

5. پایتون صخره ای آفریقایی

این مار به عنوان بزرگ ترین گونه مار آفریقا و عضوی از گروه کانستریکتور ترسناک است و از قرار معلوم میمون یا تمساح شکار می نماید. این مار که در طبیعت بیش از 6 متر طول دارد قطعاً دل و جرات شکار این حیوانات و بلعیدن آن ها را دارد. این مار به داشتن شکل متمایز مثلثی زیر چشمانش و ردیف دندان های تیزش معروف است.

4. پایتون برمه ای

طول پایتون مجذوب کننده برمه ای می تواند به 5 متر هم برسد، اما دارنده رسمی رکورد ماری به نام بِیبی است که طول آن به 5.74 متر می رسد. اما این میزان در قیاس با پایتون برمه ای تکی که طول آن 8.2 متر تخمین زده شده، ناچیز است (میزان گیری و مشاهده این نمونه تک غیررسمی بوده است). متاسفانه به علت تجارت غیرقانونی حیوانات خانگی، این گونه هم اکنون در فلوریدای آمریکا جزو گونه های مهاجم محسوب می گردد.

3. پایتون آمیتیستین

این مار بومی اندونزی، استرالیا و پاپوآ گینه نو است. این مار والابی (کانگوروی کوچک) و جوندگان کوچک را با پنهان شدن نزدیک منابع آبی شکار می نماید و شناگر خوبی است. طول این مار در طبیعت حدود 5 متر است. با این حال، این تصور وجود دارد که طول آن به بیش از 8.5 متر هم برسد.

2. پایتون مشبک

درازترین مار ثبت شده در قفس پایتون مشبک است که طول آن به 10 متر هم می رسد. این مارها در طبیعت کوچکترند. سال 2016، در یک سایت ساخت و ساز در مالزی، گونه ای از این مار به طول 8 متر یافت شد. مشبک خواندن این مار به علت الگوهای روی پوست آن است که بسیار متمایز هستند.

1. آناکوندای سبز

آناکوندای سبز معمولاً در آمریکای جنوبی یافت می گردد و عضوی از خانواده بوآ است، به این معنا که سمی نیست، اما برای کشتن طعمه اش از انقباض استفاده می نماید. این مار با وزن میانه 80 کیلوگرم، احتمالاً مجبور نیست مدت زمان زیادی برای آماده شدن ناهارش منتظر بماند. گمان می رود این مار سنگین ترین گونه مار دنیا باشد، بعلاوه با داشتن طولی بیش از 9 متر، درازترین مار دنیا هم به شمار میرود. مکان یابی و میزان گیری این گونه ها به علت دورافتادگی سگونتگاه شان سخت و پرزحمت است، اما به گفته افرادی که البته گزارش شان تایید نشده، طول این مارها به 11 متر هم می رسد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 2100

به "طول این مار 3 برابر پراید است!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طول این مار 3 برابر پراید است!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید