کتاب ژنتیک پدر زیست شناسی نوین ایران معرفی گشت

به گزارش شهر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران در بندرعباس، کتاب ژنتیک زنده یاد محمود بهزاد پدر زیست شناسی نوین ایران معروفی شد.

کتاب ژنتیک پدر زیست شناسی نوین ایران معرفی گشت

طی این نشست ها که در حال سپری کردن دوره سوم خود است تا کنون بالغ بر 60 کتاب ارائه شده است.

نشست کتابخوانی در دوره اول با 18 داوطلب آغاز و در دوره دوم بالغ بر 30 کتابخوان به کار خود ادامه داد و در حال حاضر که سیزدهمین جلسه دوره سوم برگزار شده است بالغ بر 20 عضو فعال دارد.

اعضاء شامل اقشار مختلف از جمله دانشجویان، طلاب، شعراء، خطبا، علما، اطباء، مهندسین، کتابداران و دیگر اقشار جامعه هستند.

نشست سیزدهم از دوره سوم(چهلمین دوره فعالیت نشست کتابخوان کتابخانه راسخ) برابر با شب اول شهریورماه 1402 از طریق شاعر گزیری محمد سامی گزیر با ارائه کتاب ژنتیک، نوشته دکتر محمود بهزاد برگزار شد.

نشست های کتابخوانی راسخ از سال 99 با پیشنهاد جوانان خلاق روستا و با مدیریت سید احمد زارعی از دانشجویان گزیری برگزار می شود.

نکته قابل توجه در برگزاری نشست ها، امکان شرکت اعضاء به هر دو صورت حضوری در محل و مجازی از طریق برنامه گوگل میت است که تمامی کتابخوانان توانایی بهره مند شدن از ارائه ها در هر موقعیتی را دارا هستند.

کتابخانه راسخ گزیر پذیرای همه علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در این نشست ها خواهد بود از این رو تمامی علاقه مندان برای شرکت در دوره چهارم می توانند برای ثبت نام به آدرس کتابخانه و یا با مدیریت تماس بگیرند.

محمود بهزاد مترجم، مؤلف و زیست شناس 22 اسفند 1292 در رشت به دنیا آمد.او دارای دکترای داروسازی بود و پدر زیست شناسی مدرن ایران قلمداد می شود.

او به سه زبان فرانسه، انگلیسی و آلمانی آشنایی داشت. وی یکی از فعال ترین مترجمان علمی ایران محسوب می شود که از مهمترین ترجمه هایش می توان به ترجمه آثار چارلز داروین و ریچارد داوکینز و آثار غیر داستانی ایزاک آسیموف اشاره کرد.

در سال 1341 مأمور تأسیس سازمان کتاب های درسی شد و مدت دو سال ریاست این سازمان را به عهده داشت. با تلاش او همهٔ کتاب های درسی ایران (از دورهٔ ابتدایی تا سرانجام دورهٔ ماز طریقه) تدوین و تألیف شد و با رسم الخط واحدی به چاپ رسید. استاد دکتر بهزاد پرکارترین نویسنده و مترجم کتاب های علمی در ایران است. تعداد تالیف ها و ترجمه های او به 98 جلد کتاب می رسد که 63 کتاب را به تنهایی و 35 کتاب دیگر را به یاری همکاران دانشمند خود تألیف و ترجمه کرده است. او در 8 شهریور 1386 درگذشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 شهریور 1402 بروزرسانی: 2 شهریور 1402 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 2154

به "کتاب ژنتیک پدر زیست شناسی نوین ایران معرفی گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب ژنتیک پدر زیست شناسی نوین ایران معرفی گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید